arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۵ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای اوپک با کاهش تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در روز موافقت کردند
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۳۸

تارنمای اویل پرایس روز جمعه نوشت که کشورهای کارتل تولید نفت اوپک توافق کردند مجموع تولید نفت خام را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

مخالفت با فعال‌سازی مکانسیم ماشه/ روسیه: هنوز زود است؛ چین: به گام ایران بستگی دارد
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۳۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه : «هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره اینکه آیا روسیه با فعال‌سازی مکانسیم حل اختلافات [مکانیسم ماشه] موافقت می‌کند، حرف بزنیم. اما ایران تاکنون هیچ تهدیدی مبنی بر خروج از برجام مطرح نکرده است.»

دیپلمات ارشد چینی : «چین در حال حاضر با فعال‌سازی مکانسیم ماشه علیه ایران مخالف است. اما اگر ایران گام‌های بیشتری در راستای دور شدن از برجام بردارد، ما باید قبل از تصمیم‌گیری، ببینیم که آن گام‌ها چه هستند. این گام‌ها نمی‌توانند مانع سه کشور اروپایی شوند، اما اینکه درهای مذاکره باز بماند بسیار مهم است.»

ایرنا: علت تغییر محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، «اعطای مجوز به گروه های تجزیه طلب و ضدانقلاب برای تجمع در برابر هتل کوبورگ» بود
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۳۴

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران به خبرنگاران گفت: با توجه به اعطای مجوز به گروهی از هواداران گروهک های تجزیه طلب و ضدانقلاب به منظور تجمع در برابر هتل کوبورگ و احتمال ایجاد اخلال و مزاحمت در روند برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، هیات ایرانی در اعتراض به این امر، تهدید به ترک محل مذاکرات و عدم شرکت در نشست کمیسیون مشترک کرد که نهایتا با پادرمیانی اتحادیه اروپایی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، محل برگزاری این نشست تغییر یافت.

واعظی: به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم؛ اما چاره‌ای نداریم
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۳۳

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم. واعظی گفت: به این اعتقاد داریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم».

همتی: شوک قیمت بنزین بازار ارز را موقتا متاثر می‌کند / بانک مرکزی مدیریت علمی بازار را مانند یک سال گذشته ادامه خواهد داد / اطمینان می‌دهم همچون گذشته تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ثبات به بازار ارز به کار ببندیم / مردم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را مدنظر داشته باشند
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۲۱:۳۲

در یادداشت اینستاگرامی همتی آمده است:

این روزها مجددا موضوع افزایش نرخ ارز در بازار، بحث روز مردم و فعالان اقتصادی است. همانگونه که بارها تاکید کرده ام بانک مرکزی مدیریت علمی و مبتنی بر بنیان های بازار را که طی یک سال گذشته آرامش لازم را به بازار ارز برگرداند ادامه خواهد داد.

طبیعتا شوک قیمت بنزین و نیز انتظارات تورمی ناشی از آن بازارهای مختلف از جمله بازار ارز و ثبات نسبی چندین ماهه آن را موقتا متاثر می سازد. فارغ از دلایل و آثار اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین آن چه به اینجانب و بانک مرکزی مروبط می شود استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است.

هوک: ایران ۴ بار برجام‌ را نقض کرده
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۷:۳۵

برایان هوک مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در رابطه با برجام مدعی شد که ایران چهار بار توافق هسته ای را نقض کرد.

به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم؛ اما چاره‌ای نداریم
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۷:۲۷

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم. در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست که طبقه متوسط جامعه به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار هستند و برای مقابله با افزایش غیرمتعارف کالاها، باید نظارت‌ها بیشتر شود. واعظی گفت: به این اعتقادداریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم».

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق فسخ کرده بود
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۹

تاج رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره فسخ قرارداد ویلموتس صحبت کرد و گفت که  ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرد و باید به ما غرامت بدهد. او گفت که «تنها ۷ روز دیرتر پول را پرداخت کردیم» و البته «در یک بند از قرارداد گفته بودیم که تحت تحریم آمریکا هستیم». او مبلغ قرارداد ویلموتس را لو نداد اما گفت که قرارداد او زیر ۲ میلیون دلار است.

آیت الله سیستانی: نخست وزیر بدون مداخله خارجی انتخاب شود
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۷

آیت الله سیستانی در موضع تازه ای در خصوص اوضاع عراق اعلام کرد: امیدواریم که نخست وزیر جدید و اعضای کابینه دولتی در چارچوب مدت مشخص شده در قانون اساسی و براساس آرمان های شهروندان و فارغ از هرگونه مداخله خارجی انتخاب شود.

صندلی اتوبوس‌های تهران فروشی می‌شود
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۲

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه در این زمینه خبر داد. سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات 7 تا 7:10 را یک صندلی برای خود خریداری کنند.

تکذیب بازداشت بسیجیان در حوادث اخیر
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۰:۱۳

سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه بی بی سی فارسی مبنی بر بازداشت تعدادی از بسیجیان تهران توسط وزارت اطلاعات کذب محض است، گفت: بنده به عنوان مقام مسئول می‌گویم که حتی یک مورد هم نبوده که نیروهای وزارت بخواهند برخوردی با نیروهای بسیج داشته باشند. او با بیان اینکه در بحث مقابله با اغتشاشات اخیر هماهنگی خوبی بین وزارت با مجموعه بسیج و سپاه وجود داشت  تاکید کرد: بخشی از نیروهای وزارت اطلاعات از مجموعه بسیج بوده و خودشان بسیجی هستند.

علی مطهری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۹

علی مطهری صبح امروز - جمعه - در ششمین روز برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

ظریف: برایان هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۸

«محمد جواد ظریف» در توئیتر نوشت: «برایان هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد و به صراحت اذعان کرد که آزمایش‌های موشکی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیستند.» وزیر خارجه ایران در ادامه مستقیماً سخن برایان هوک در روز پنجشنبه را نقل کرده است: «یکی از نقائص توافق هسته‌ای ایران این است که به ممنوعیت آزمایش‌های موشک‌های بالیستیک ایران خاتمه داد.»

اوپک و هم‌پیمانانش با کاهش بیشتر تولید نفت توافق کردند
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۷

وزرای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بامداد جمعه پس از نزدیک به شش ساعت بحث و بررسی با کاهش ۴۹۷ هزار بشکه بیشتر از توافق کاهش تولید قبل، یعنی مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز توافق کردند. جزئیات این توافق قرار است صبح جمعه از سوی دبیرخانه اوپک منتشر شود.این خبر هنوز رسما اعلام نشده اما یک منبع آگاه آن را به ایرنا گفته.

تکذیب بازداشت دانشجویان با آمبولانس
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۶

غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: از کل دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر از سراسر کشور، حدود ۱۷ دانشجو همچنان در بازداشت هستند که بیشترین تعداد این دانشجویان از بین دانشجویان دانشگاه تهران است. غفاری در خصوص ورود آمبولانس در وقایع اخیر به یکی از دانشگاه‌ها و بازداشت تعدادی از دانشجویان نیز گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که این خبر واقعیت نداشته و آمبولانس همیشه به منظور کمک به دانشجویانی که احتمالا دچار مشکل و یا مصدومیت می‌شوند در دانشگاه تهران مستقر است.

روسیه: تغییر کاربری فردو تعلیق کردیم نه متوقف
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه از اجرای طرح تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو در ایران چشم پوشی و صرف نظر نمی‌کند و این طرح را متوقف نکرده بلکه به تعلیق درآورده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۸:۳۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان