arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸
ابوترابی، خطیب جمعه تهران:

در ناآرامی‌های اخیر، شهروندانی بدون گناه جان خود را از دست دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: توجه و رسیدگی به آلام خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر در اولویت کار جریان حزب‌اللهی، امامان جمعه و پایگاه‌های بسیج قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت تهران گفت: توجه و رسیدگی به آلام خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر در اولویت کار جریان حزب‌اللهی، امامان جمعه و پایگاه‌های بسیج قرار گیرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی ـ سیاسی این هفته تهران، با اشاره به رویدادهای اخیر اظهار داشت: توجه به کلمات امیر بیان علی بن ابی طالب(ع) و تلاش برای آراستگی به آن بلندترین گام برای آراستگی به سعادت و تقوا و حرکت جامعه به سمت عدالت و پیشرفت و اقتدار است.

به نوشته فارس، وی افزود: امیرالمومنین علیه السلام در فرازی مالک را که یک شخصیت برجسته تاریخ اسلام است، برای مصر انتخاب کرده. کلامی در توصیف مالک اشتر می فرمایند که ای مالک! شخصیتی هستی که من برای اقامه دین از تو یاری می طلبم.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه بیان کرد: خوشا به حال کسانی که بازوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که برای اقامه دین نمی‌توان به این جایگاه دست یافت مگر اینکه انسان دیندار واقعی به معنای واقعی کلمه باشد و بازوی نظام اسلامی برای اقامه دین شود.

وی تاکید کرد: ما در نظام اسلامی نیازمند مدیران و مسئولانی هستیم که دین مدار باشند تا برای اقامه دین نقش ایفا کنند؛ کجایند مدیرانی که نخوابند برای اینکه مردم آسوده بخوابند؟ اقتدار آفرینان دفاع مقدس خواب را بر دیدگان خود حرام کردند و امروز ملت ایران و ملت اسلام در آرامش هستند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: کارگزاران نظام اسلامی به گونه‌ای باشند که از دید مردم خادمان صادق ملت باشند. بر اساس سخنان امیرالمونین(ع) مردم در جامعه اسلامی به دو دسته تقسیم می شوند و یا مسلمان هستند و یا از نعمت اسلام محروم هستند اما انسان اند.

ابوترابی‌فرد همچنین تصریح کرد: حکمرانان مسلمان برای انسان منزلت و احترام قائلند انسانیت در نظام اسلامی محترم است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس خطاب به مسئولین و آحاد مردم و نیروهای انقلابی و حزب اللهی شرکت کنندگان در نماز جمعه گفت: ما باید کرامت انسان ها را ارج می نهیم و برای انسانها کرامت قائل شویم.

وی افزود: گاهی مردم به عمد یا اشتباه مرتکب خطا می شوند؛ آنجایی که مرتکب خطا شدند تا آنجایی که می توانید آنها را مورد موهبت، لطف و عفو قرار دهید. این نگاه انقلاب انقلابی علی بن ابیطالب (ع) را ما در کلمات الهام‌بخش رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی چه زیبا می‌بینیم.

ابوترابی فرد همچنین بیان کرد: در ناآرامی‌های اخیر شهروندانی بدون گناه در بین جانباختگان جان خود را از دست دادند که باید شهید محسوب شوند. خانواده‌های آنان باید تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود گفت: درباره قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی، به هر نحو جان خود را از دست دادند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده های آنان در دستور کار قرار گیرد.

ابوترابی فرد بر همین اساس تصریح کرد: جریان حزب اللهی، امامان جمعه سراسر کشور و پایگاه های بسیج و مردم متدین و انقلابی! شما پیشگام اجرای این رهنمود الهام بخش باشید. به این خانواده ها سر بزنید. توجه و رسیدگی به آلام خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر در اولویت کار شما قرار گیرد و همچنین گزارش خسارت وارد شده را به حیاتی که دولت تعیین کرده، از طریق دبیرخانه ائمه جمعه ارسال کنید دبیرخانه ائمه جمعه پایگاه مدافع حقوق آحاد ملت ایران است.

خطیب جمعه در ادامه بیان کرد: امیدوارم با الهام از رهنمودهای حیات بخش امیرالمومنین، راه را برای تحکیم وحدت ملی و انسجام صفوف ملت ایران و نهی از منکر، کسانی که گرفتار خطا و اشتباه در اندیشه و تفکر شدند با روش‌های صحیح در اقتدار ملی بیفزاییم و نقشه های شوم دشمنان و سرویس‌های بیگانه در دلارهای نفتی را نقش بر آب کنیم.

نظرات بینندگان