arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۶ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: از ایران بابت یک مذاکره بسیار منصفانه متشکرم؛ دیدید می‌توانیم با هم معامله کنیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۲۰

ترامپ در توییتر نوشت: «او [وانگ] که در دوره دولت اوباما بازداشت شده بود (با وجود هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری)، در دولت ترامپ بازگشت. از ایران بابت یک مذاکره بسیار منصفانه متشکرم. دیدید، می‌توانیم با هم معامله کنیم!»

رویترز از قول مقام آمریکایی: آزادی «وانگ» نشان داد ایران برای حضور در میز مذاکره و گفتگو درباره تمام موضوعات آماده است / آماده مذاکره بدون پیش شرط هستیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۱۹

یک مقام ارشد آمریکایی با بیان اینکه این کشور برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران آمادگی دارد، مدعی شد که آزادی «ژیو وانگ» نشان می‌دهد ایران برای بحث درباره «همه موضوعات» آماده است

«پروانه سلحشوری» از کاندیداتوری در انتخابات مجلس خودداری کرد
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۱۷

پروانه سلحشوری با انتشار بیانیه‌ای انتقادی نسبت به آنچه تحدید جایگاه مجلس خواند گفت که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گرفته است. بنابراین نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از حضور در انتخابات مجلس یازدهم خودداری کرد

روایت رحیم پور ازغدی از مشاجره با رئیس جمهور: روحانی گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن؛ گفت دیگر نباید شورا بروم / روحانی یک دیکتاتوری کامل و بدون توضیح و ادب است
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۳۳

رحیم پورازغدی در دانشگاه خواجه نصیر گفت : آقای روحانی به من گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن و گفت که من دیگر نباید شورا بروم. من گفتم که شما مسئول شورا نیستید. روحانی به من گفت شما چه کسی هستید که بنده در جواب گفتم که خود شما کیستید؟ آقای روحانی گفت که من رئیس جمهور هستم و ایشان نباید بیاید. بنده در جواب گفتم شورایی که شما رئیسش هستی را چرا اصلا باید بیاییم.

قالیباف در انتخابات ثبت نام کرد: می خواهم زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد شوم!
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۳۲

متاسفم که بگویم در این مدت 2سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته،گرانی‌های افسارگسیخته، افزایش چند برابری قیمت ارز، ماجرای تاسف‌بار ارز 4200 تومانی، محترم نشمردن مردم و بی‌توجهی به شان و منزلت مردم، در این مدت 2 سال اجازه نداده مردم روزی را بدون نگرانی از آینده به شب برسانند. همه اینها بیش از پیش روشن می‌کرد که ما نیاز به یک دولت جهادی و کارآمد داریم تا چرخ اجرایی این کشور پر از منابع و ذخایر مادی و انسانی را به حرکت درآورد و امید را به مردم برگرداند

واکنش ترامپ پس از آزادی تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران: به تلاش برای بازگردندان همه شهروندان بازداشتی مان ادامه می دهیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۳۱

رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: از شرکای سوئیسی خود به خاطر کمک به مذاکره برای آزادی آقای «ژیو وانگ» در ایران تشکر می کنیم؛ آزادی آمریکایی‌های دربند، اهمیت زیادی برای دولت من دارد و ما با جدیت به تلاش برای بازگردندان همه شهروندانمان که به اشتباه در کشور‌های خارجی بازداشت هستند، ادامه می دهیم.

«توافق» ایران و آمریکا برای تبادل زندانی با پادرمیانی سوئیس / واشنگتن، دکتر سلیمانی را آزاد کرد، تهران «ژیو وانگ» را / پمپئو: خرسندیم که دولت ایران در این حوزه سازنده عمل کرد
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۳۰

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «خوشحالم که پروفسور مسعود سلیمانی و آقای "ژیو وانگ" به زودی به خانواده‌های خود ملحق خواهند شد. از کسانی که در این امر شریک بودند، مخصوصا دولت سوئیس، بسیار متشکرم».

منابع آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در بیانیه ای آزادی ژیو وانگ شهروند این کشور که در ایران در زندان بود را تایید کرد.

اخباری از حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در نجف
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۲۹

یکی از منابع نزدیک به رهبر جریان صدر مدعی شد که صبح امروز اقامتگاه مقتدی الصدر در منطقه الحنانه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای همکاری با صنعت نفت ایران
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۲۸

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران: ۳۲ شرکت اروپایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما این شرکت‌ها شرط گذاشته‌اند که در صورتی در قالب اینستکس آماده همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند که وزارت نفت ایران، شرکت‌های خصوصی را ضمانت کند.

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، در گفتگو با «انتخاب» مطرح کرد: روحانی در مسیر احمدی نژاد
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۸:۲۸

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، می‌گوید: «عملکرد حسن روحانی بر جایگاه و پایگاه اصلاح‌طلبان بی تاثیر نبوده است اما خوشبختانه بر این باور هستم که مردم درک خاصی از وضعیت اصلاح‌طلبان دارند. آن‌ها می‌دانند که جریان اصلاحات تحت شرایطی خاص، از حسن روحانی حمایت کرد. واقعیت این است که در سال 92 گزینه اصلاح‌طلبان مرحوم آیت‌الله هاشمی بود و یقین دارم اگر ایشان رد صلاحیت نشده بودند اکنون شاهد چنن روندی نبودیم.

اظهارات جدید رئیس پلیس کشور درباره حوادث ناشی از افزایش قیمت بنزین:
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۶:۴۶

سردار اشتری رئیس پلیس کشور درمورد اعتراضاتی بعد از افزایش قیمت بنزین گفته است که نگرانی ما این بود حوادث لبنان و عراق به داخل کشور تسری پیدا کند. او گفته: در شبکه‌های اجتماعی به مردم می‌گفتند چگونه اعتراض کنند؛ به طور مثال مدل چین و هنگ‌کنک یعنی رها کردن خودرو‌ها یا خالی کردن شن و ماسه در معابر را مطرح کردند. او بابیان اینکه تا بعدازظهر جمعه مشکلی نداشتیم اضافه کرده است که بعد از آن در خرمشهر حرکت مسلحانه شکل گرفت . او همچنین گفته است که نخستین حمله به پمپ‌بنزین در سیرجان انجام شد.

سهم ۷۵ درصدی اوپکی‌ها در توافق جدید کاهش تولید
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۹:۵۷

به نوشته فایننشیال تایمز، قرار است از مجموع ۵۰۰ هزار بشکه کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار مسئولیت ۳۷۲ هزار بشکه از آن (حدود ۷۵ درصد) به عهده اعضای اوپک باشد. کشور‌های نفتی متحد اوپک در اوپک پلاس که شامل روسیه نیز می‌شود مسئولیت کم کردن ۱۳۱ هزار بشکه دیگر از عرضه نفت به بازار جهانی را بر عهده گرفته اند. همچنین بر اساس گزارشی تاییدنشده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان و فرزند چهارم پادشاه این کشور، در نشست اوپک از کاهش داوطلبانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه مازاد بر ۵۰۰ هزار بشکه مورد توافق توسط عربستان از عرضه به بازار سخن گفته است.

مصرف بنزین سوپر کاهش یافت
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۹:۵۵

طبق اعلام مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی، پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، میزان مصرف بنزین سوپر تاحد قابل توجهی کاهش یافته است. قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان است و مشمول سهمیه بندی نمی شود.

پایان مهلت کنگره به کاخ سفید درباره استیضاح ترامپ
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۹:۵۴

مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ دعوت کرده بود در نشست‌های تحقیقات استیضاح و شهادت‌دهی شرکت و در صورت وجود شاهدانی یا مدارکی دیگر، آن‌ها را به این مجلس معرفی کند. «جرد نادلر» رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان یک هفته به کاخ سفید مهلت داده بود تا مشارکت یا عدم مشارکت خود در این جلسات را اعلام کند که این فرصت 5 عصر جمعه (به وقت واشنگتن) به پایان رسید. همزمان با پایان یافتن این ضرب الاجل «پت سیپولون» مشاور دونالد ترامپ در نامه‌ای به رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ضمن محکوم کردن تحقیقات استیضاح ترامپ، خواستار توقف این فرایند شد. نامه مشاور ترامپ حاکی از آن است که کاخ سفید هیچ همکاری در این زمینه با مجلس نمایندگان نخواهد داشت و نماینده‌ای به این جلسات نمی‌فرستد.

مورالس به کوبا رفت
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۹:۵۲

اوو مورالس رئیس جمهوری مستعفی بولیوی که پناهنده مکزیک شده است، این کشور را به مقصد کوبا ترک کرد. وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که مورالس این وزارتخانه را در جریان این سفر قرار داده و گفته است که این سفر موقت است. همچنین وزیر بهداشت پیشین مورالس نیز گفت که وی برای معالجه نزد پزشکان کوبایی رفته که پیشتر نیز وی را در بولیوی مداوا کرده بودند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۷:۳۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان