arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

فایننشیال تایمز: در توافق جدید کاهش تولید نفت، سهم اوپکی‌ها ۷۵ درصد است / عربستان اعلام کرده آماده است علاوه بر توافق کاهش تولید، ۴۰۰ هزار بشکه هم از عرضه خود به بازار کم کند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از نشست اوپک و متحدان نفتی این گروه، قرار است از مجموع ۵۰۰ هزار بشکه کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار مسئولیت ۳۷۲ هزار بشکه از آن (حدود ۷۵ درصد) به عهده اعضای اوپک باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته فایننشیال تایمز، بر اساس جزئیاتی که از سوی یکی از هیئت‌های شرکت کننده در اجلاس اوپک تا به این لحظه فاش شده است، از مجموع ۵۰۰ هزار بشکه‌ای که قرار است مازاد بر ۱.۲ میلیون بشکه توافق قبلی از عرضه نفت به بازار کاسته شود ۳۷۲ هزار بشکه از آن توسط اوپکی‌ها از عرضه به بازار کاسته شود.

کشور‌های نفتی متحد اوپک در اوپک پلاس که شامل روسیه نیز می‌شود مسئولیت کم کردن ۱۳۱ هزار بشکه دیگر از عرضه نفت به بازار جهانی را بر عهده گرفته اند.

بر اساس گزارش‌های تایید نشده، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان و فرزند چهارم پادشاه این کشور، که به تازگی به عنوان وزیر نفت عربستان منسوب شده است در نشست اوپک از کاهش داوطلبانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه مازاد بر ۵۰۰ هزار بشکه مورد توافق توسط عربستان از عرضه به بازار سخن گفته است.

وی گفته با این اقدام عربستان رقم کاهش عرضه به ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. با این حال این موضوع هنوز از سوی منابع معتبر تائید نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان