arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸
رویترز از قول مقام آمریکایی:

آزادی «وانگ» نشان داد ایران برای حضور در میز مذاکره و گفتگو درباره تمام موضوعات آماده است / آماده مذاکره بدون پیش شرط هستیم

یک مقام ارشد آمریکایی با بیان اینکه این کشور برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با ایران آمادگی دارد، مدعی شد که آزادی «ژیو وانگ» نشان می‌دهد ایران برای بحث درباره «همه موضوعات» آماده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام آگاه در واشنگتن: آزادی «وانگ» نشان داد ایران برای حضور در میز مذاکره و گفتگو درباره تمام موضوعات آماده است / آماده مذاکره بدون پیش شرط هستیمخبرگزاری «رویترز» روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت واشنگتن آماده است «بدون پیش‌شرط» با ایران وارد گفت‌وگو شود. 

 پیش از این شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم اظهارات مشابهی مطرح کرده بود. این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفته است که هرگونه مذاکرات با ایران باید شروط ۱۲گانه واشنگتن از جمله توقف کامل برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را محقق کند.

 مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش کارزار «فشار حداکثری» علیه ایران «بسیار موفق و مؤثر» توصیف کرده و مدعی شده است که آزادی «ژیو وانگ» که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود، نشانگر آن است که تهران «آماده گفت‌وگو و بحث در مورد «تمام موضوعات» است.

این در حالی است که این جاسوس آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) امروز تنها پس از آن آزاد شد که واشنگتن دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر ایرانی را که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در این کشور زندانی بود را آزاد کرد.

به گفته مقام ارشد آمریکایی در هفته‌های گذشته مذاکرات برای آزادی این دو نفر بیش از پیش شدت گرفته بود و نهایتا به توافق منتهی شد. وی همچنین گفته است که آمریکا برای آزادی این فرد پولی به ایران نپرداخته و تحریمی را نیز رفع نکرده است.

منبع: فارس

 

نظرات بینندگان