arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

۵۶۴ کشته حاصل سوانح ترافیکی سال گذشته استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در سال گذشته ۵۶۴ نفر در سوانح و حوادث ترافیکی استان کشته و ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیز دچار مصدومیت شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در سال گذشته ۵۶۴ نفر در سوانح و حوادث ترافیکی استان کشته و ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیز دچار مصدومیت شدند.

سید احمد سجادی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بررسی سوانح ترافیکی سطح استان، گفتمان غالب سومین مجمع سلامت استان است، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان اجتماعی و پزشکی قانونی کشور، متاسفانه استان مرکزی از حیث آمار تلفات و سوانح ترافیکی جایگاه دوم کشور را داراست و همین مهم سبب شده است تا بررسی علل وجود چنین آماری در سطح استان در قالب این مجامع در دستور کار این مجامع قرار بگیرد.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی و ساماندهی این مجامع از سه ماه گذشته در شورای اندیشه ورز استان شروع شده است تا بدین طریق بتوان آمار حوادث ترافیکی استان را کاهش داد و به نرم بهتری در این زمینه دست یافت.

سجادی با بیان اینکه در سال ۹۶، حدود ۵۲۰ نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست داده اند، افزود: این آمار در سال گذشته به ۵۶۴ نفر رسیده است که در مقایسه با سال ۹۶، ۴۴ نفر افزایش یافته است. همچنین در سال ۹۶، ۱۳ هزار نفر در چنین حوادثی دچار مصدومیت شده اند که در سال گذشته ۸۰۰ نفر به این آمار افزوده شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: متاسفانه این آمار بسیار بالاست و سبب شده است تا استان مرکزی در مقایسه با سایر استان های کشور جایگاه خوبی را در اختیار نداشته باشد. بر اساس آمار کشوری، حدود ۱۷ درصد از سوانح و حوادث رانندگی به عامل خودرو، ۱۷ درصد به عامل جاده ها و مابقی نیز به عوامل انسانی بستگی دارد، بنابراین لزوم ترویج فرهنگ ترافیک در سطح کشور و استان مرکزی به خوبی احساس می شود.

وی بر لزوم افزایش آگاهی مردم در خصوص سوانح و حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همت مردم و ایجاد چالش رسانه ای که در دستور کار این مجمع قرار دارد، بتوانیم در پیشبرد اهداف خود موفق عمل کنیم و آمار حوادث رانندگی را در مقایسه با سال های گذشته کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان