arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

استفاده از تلفن های همراه منجر به افزایش 30 درصدی تصادفات رانندگی می شود

نتایج مطالعات پژوهشگران نشان می دهد استفاده از تلفن همراه می تواند در نرخ تصادفات رانندگی موثر باشد. این موضوع نشان داده تا سی درصد از تصادفات رانندگی حاصل صحبت کردن با تلفن همراهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج مطالعات پژوهشگران نشان می دهد استفاده از تلفن همراه می تواند در نرخ تصادفات رانندگی موثر باشد. این موضوع نشان داده تا سی درصد از تصادفات رانندگی حاصل صحبت کردن با تلفن همراهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک مطالعه که از سوی پژوهشگران ایالات متحده انجام شده است، نشان می دهد تا سی درصد آمریکایی به علت خیره شدن به تلفن های هوشمند خود در خیابان تصادف کرده اند.

از آنجایی که استفاده از تلفن همراه به بخشی مهم از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است، بنابراین به نظر می رسد که بسیاری از ما باید در این زمینه نگران باشیم.در ماه آوریل گذشته ، نظرسنجی های انجام شده توسط  گروه خودروساز یفورد نشان داد كه 65 درصد از شهروندان فرانسوی اعتراف می كنند هنگام تماشای تلفن های هوشمند خود از خیابان عبور كرده اند. این نوع رفتار اکنون به قدری متداول است که کلمه جدیدی برای آن به وجود آمده است: smombies. یعنی زامبی های گوشی به دست.

از سال 1998 تا 2017 ، 2501 آمریکایی در سنین 13 تا 29 ساله هنگام استفاده از تلفن های هوشمند خود دچار آسیب دیدگی سر و گردن شده اند. این پژوهش ها نشان می دهند که سی درصد از تصادفات رانندگی در این سالها به استفاده از تلفن هوشمند هنگام راه رفتن در خیابان مرتبط است.

جالب است بدانید که بیش از 41 درصد از جراحات خانگی نیز حاصل مطالعه گوشی های هوشمند است. برای مثال بریدگی دست هنگام کار با چاقو، پرت شدن و در نتیجه کبودی های بدن و حتی شکستگی های دست و پا در کمال ناباوری به استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند مرتبط است.

بوریس پاسکور ، جراح و استادیار دانشکده پزشکی روتگرز نیوجرسی که در این مطالعه شرکت کرده است می گوید: "این یافته ها نیاز به آموزش در مورد خطرات استفاده از تلفن همراه در خانه، حین پیاده روی و همچنین رانندگی را مشخص می کند."

نظرات بینندگان