arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱٨ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: اگر مذاکره منجر به شکستن توطئه و نقشه دشمن شود، لازم و ضروری و یک کار انقلابی است / برجام نه مقدس است و نه لعنتی، یک قرار داد بین المللی است
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۲۰:۴۹

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشجو به عنوان کسی که دنبال حقیقت است ، باید قدرت را نقد کند ، تصریح کرد: واقعیت ها را بیان و انتقاد کنیم اما برچست نزنیم و نقد دانشجو باید بی محابا و در عین حال با محتوا باشد.

ظریف: برای تبادل فراگیر زندانیان کاملا آمادگی داریم
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۵۵

، محمدجواد ظریف در توئیتر نوشته است: «پس از به خانه باز گرداندن گروگان‌مان در این هفته، کاملاً برای تبادل فراگیر زندانیان آمادگی داریم. توپ در زمین ایالات متحده است. امروز بار دیگر و این بار در نشست «قلب آسیا - روند استانبول» مشغول دیپلماسی منطقه‌ای هستیم تا توان خود را برای صلح و توسعه در افغانستان در کنار هم قرار دهیم.»

ظریف: برای تبادل زندانیان کاملا آمادگی داریم
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۴۱

ظریف وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه «قلب آسیا» در استانبول حضور دارد، در یک پیام توئیتری از آمادگی کامل ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا تاکید کرده است.

دولت: برنامه‌ای برای قطع اینترنت نداریم
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۲۶

سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه‌ای برای قطع اینترنت نداریم گفت: اقتصاد دنیا در گرو اینترنت است. او همچنین گفت: رییس جمهور هیچ وقت صحبت‌شان در تایید اعترافات تلویزیونی نبوده و نیست؛ تاکید ایشان بر رعایت قانون بوده.

جهانگیری: باید پشت پرده بابک‌زنجانی مشخص شود
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۲۴

اسحاق جهانگیری گفت: در دوران برگزاری دادگاه بابک زنجانی، من در مورد آن بسیار صحبت کردم. این پرونده بزرگ‌ترین پرونده فساد در دوران جمهوری اسلامی است و دست‌کم در دولت ما مشابه آن اتفاق نخواهد افتاد که یک نفر ۲.۷ میلیارد دلار پول و نفت را از بیت‌المال بگیرد و مسئولان دولتی هم در جریان باشند! پرونده بابک زنجانی با همه پرونده های فساد دیگر فرق دارد یعنی اینطور نبوده که وی برود و از سیستم بانکی وام بگیرد و نپردازد،‌ بلکه پول و نفت از دولت گرفته و پس نمی دهد.

درگیری در مجلس بر سر آخرین نطق پروانه سلحشوری
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۲۴

نطق پروانه سلحشوری نماینده تهران که کاندیدای دور بعد مجلس نشده جنجالی شد. او به اعتراضات آبان ۹۸ اشاره کرد و از مادران داغدار در این حوادث گفت. صحبت های سلحشوری به پایان نرسیده بود که اصولگرایان و ابتدا حاجی دلیگانی و علیرضا سلیمی شروع به انتقاد کردند، دقایقی بعد نیز سامری از مجمع نماینگان خوزستان که در جریان رای اعتماد به ظریف به وزیرخارجه ناسزا گفته بود، شروع به فریاد زدن کرد و خواستار آن شد که میکروفون سلحشوری خاموش شود. داد و بیدادهای نمایندگان طیف تندرو مجلس به همین جا ختم نشد و وقتی سلحشوری نطقش به پایان رسید سامری خود را به او رساند و فریادش را ادامه داد و گفت: «کسی که خودش در انتخابات ثبت نام کرده است تمام مقدسات نظام را زیر سوال می برد.» در همین لحظه نمایندگان دیگری از جمله کوهکن خودشان را به این جمع رساندند تا غائله را آرام کند. کوهکن خطاب به سامری گفت: «ما در مجلس ششم نطق های تندتر از این داشتیم، آرام باشید» در نهایت و با اینکه زنگ پایان جلسه به صدا درآمده بود اما جدال همچنان ادامه داشت حتی وقتی که سلحشوری صحن مجلس را ترک کرده بود، نصرالله پژمانفر با فریاد می گفت: «نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» در همین لحظه یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا خطاب به پروانه سلحشوری داد زد: «به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی شود که به بقیه توهین کند. »

تحولات باشگاه استقلال
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۲۱

به دنبال فسخ قرارداد استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال به دلیل بدعهدی مدیریان این باشگاه، تعدادی از هواداران استقلال با تجمع مقابل ساختماین این باشگاه در پارکینگ را شکستند. هواداران علیه امیرحسین فتحی،‌ جواد زرینچه و کامران منزوی شعار دادند و تاکید کردند استقلال بدون استراماچونی را نمی‌خواهند. تعداد این هواداران اکنون به ۵۰۰ نفر می‌رسد. به دنبال این اتفاقات امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه که از ابتدای فصل هم مورد غضب هواداران بود بالاخره استعفا داد. همچنین بازی استقلال و پیکان در اقدامی عجیب در همان روز بازی از شهرقدس به آزادی منتقل شد و البته استانداری اعلام کرد که این تصمیم ربطی به ناآرامی های شهرقدس نداشته.

ظریف: اینستکس باید عملیاتی شود
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۶:۱۹

ظریف وزیر امور خارجه تأکید کرد: اقدام جدید شش کشور اتحادیه اروپا برای پیوستن به اینستکس، اقدام مثبتی است؛ ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و اروپایی اینستکس، احتمال اینکه این روش و مکانیزم در آینده به اجرا درآید، وجود دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۸:۴۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان