arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

ظریف: برای تبادل فراگیر زندانیان کاملا آمادگی داریم / توپ در زمین آمریکاست

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه «قلب آسیا» در استانبول حضور دارد، در یک پیام توئیتری از آمادگی کامل ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا تاکید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: برای تبادل زندانیان کاملا آمادگی داریم / توپ در زمین آمریکاست

دو روز پس از اینکه تبادل دو زندانی میان ایران و آمریکا، وزیر خارجه در توییتر گفته است که ایران ایران آماده مبادله جامع زندانیان دو کشور است.

به گزارش «انتخاب»، محمدجواد ظریف که برای شرکت در یک نشست منطقه ای به ترکیه، سفر کرده توییت خود را از این کشور منتشر کرده و نوشته «توپ در زمین آمریکاست». او نوشته است: «پس از به خانه باز گرداندن گروگان‌مان در این هفته، کاملاً برای تبادل فراگیر زندانیان آمادگی داریم. توپ در زمین ایالات متحده است. امروز بار دیگر و این بار در نشست «قلب آسیا - روند استانبول» مشغول دیپلماسی منطقه‌ای هستیم تا توان خود را برای صلح و توسعه در افغانستان در کنار هم قرار دهیم.»

هفدهم آذرماه ایران و آمریکا با پادرمیانی سوئیس دو زندانی را مبادله کردند؛ واشنگتن، دکتر سلیمانی را آزاد کرد، تهران «ژیو وانگ» را. در پی این توافق رویترز از قول مقام آمریکایی نوشت: آزادی «وانگ» نشان داد ایران برای حضور در میز مذاکره و گفتگو درباره تمام موضوعات آماده است. ترامپ هم در توییتر نوشت: «او [وانگ] که در دوره دولت اوباما بازداشت شده بود (با وجود هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری)، در دولت ترامپ بازگشت. از ایران بابت یک مذاکره بسیار منصفانه متشکرم. دیدید، می‌توانیم با هم معامله کنیم!»

نظرات بینندگان