arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

وضعیت برگزاری جشنواره فجر؛ همه چیز بی کیفیت تر از سال قبل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت روزنامه ایران نوشت: قطعی پی در پی اینترنت و کندی سرعت آن، تعداد اندک پی سی های حاضر در مرکز همایشهای برج میلاد و سرو غذا به بدترین شکل ممکن از جمله مشکلات امسال کاخ جشنواره است!

محمد خزاعی دبیر جشنواره امسال فجر از همان اولین نشست مطبوعاتی اش تا توانست از لزوم حرمت گذاری به منتقدان و اصحاب رسانه سخن گفت. این سخنان این دلگرمی را برای ما به وجود آورد که حداقل به لحاظ امکانات اجرایی حاضر در کاخ جشنواره، امسال اوضاع بهتری را شاهد باشیم.

اما متاسفانه از کیفیت صدای سالن همایشها بگیر تا دسترسی به اینترنت وایرلس ، تعداد پی سی هایی که خبرنگاران میتوانند با آنها خبر مخابره کنند و سرو غذا، همه چیز بی کیفیت تر از سال قبل است.

از صدای سالن مرکز همایشهای برج میلاد شروع میکنیم که تا ساعات پایانی اولین روز جشنواره هنوز به لحاظ صوتی چک نشده و صدای گوشخراش باندهای صوتی آن بدجوری منتقدان را آزار میدهد. این در حالی است که طی یک هفته اخیر مسئولان اجرایی جشنواره تا توانستند از این مساله سخن گفتند که به لحاظ صوتی، این سالن را به سیستم دالبی مجهز کرده اند!

امسال با وجود افزایش تعداد حاضران در سالن همایشهای برج میلاد نه تنها تعداد پی سی هایی که بتوان به طریق آنها خبر ارسال کرد بیشتر نشده بلکه شاهد کاهش پی سی ها هم بوده ایم. تازه این در شرایطی است که این پی سی ها از قابلیت استفاده از اینترنت وایرلس برخوردار نبوده و اینترنت آنها کابلی است! سرعت اینترنت کابلی هم کمی بیشتر از اینترنت دایل آپ است است یعنی کافی است شما بخواهید یک عکس را به خبرتان ضمیمه کرده و آپلود کنید تا نیم ساعت از وقتتان تلف شود.

به لحاظ امکانات پذیرایی هم امسال از پارسال بدتر است چراکه اولا برای نوشیدن یک چای و یا صرف یک قطعه شیرینی باید حداقل یک ربع در صف بایستید و ثانیا شرایط سرو غذا در داخل تالار همایشها فراهم نبوده و برای اینکه بتوانید غذایی در حد متوسط را میل کنید باید در جایی خارج از برج که تشکیل شده از تعدادی داربست و سقفی که با گونی پوشانده شده بیش از نیم ساعت در صف بایستید.

این ایستادن در صف غذا از آنجا که در یک محیط سرباز انجام میشود از یک سو باعث یخ زدن شما میشود و از سوی دیگر وقتی را که باید صرف دیدن فیلم کنید از شما می گیرد. همین امروز بسیاری از روزنامه نگارانی که عطای صرف ناهار را به لقایش نبخشیدند مجبور شدند نیم ساعت اول فیلم «یک سطر واقعیت» را از دست دهند. جالب اینجاست که برای حدود 1500 نفر مهمان حاضر در برج تنها از طریق سه گارسون غذا سرو میشود!

نکته دیگر آن که دبیر جشنواره فرموده بودند امسال دیگر حضور افراد متفرقه را در کاخ جشنواره شاهد نخواهیم بود اما مشاهدات حکایت از آن دارند که تعداد زیادی از خویشاوندان پرسنل برج میلاد و از جمله کودکان این شانس را داشته اند که کارت جشنواره را دریافت کرده و در کاخ جشنواره حاضر باشند.
نظرات بینندگان