arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

فنلاند جوان‌ترین نخست وزیر حال حاضر جهان را برگزید

"سانا مارین" ۳۴ ساله که پیش از این وزیر حمل و نقل بود، به عنوان نخست وزیر فنلاند برگزیده شد و جوان‌ترین نخست وزیر حال حاضر جهان و سومین نخست وزیر زن این کشور لقب گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سانا مارین که حزب سوسیال دموکرات فنلاند او را به عنوان رهبر این حزب و نخست وزیر این کشور برگزیده، پس از تصدی نخست وزیری این کشور در روزهای آتی، جوان‌ترین نخست وزیر حال حاضر جهان خواهد شد. او همچنین سومین نخست وزیر زن فنلاند است و حزبش بزرگ‌ترین حزب ائتلاف حاکم پنج حزبی این کشور خواهد بود.

به گزارش روزنامه گاردین، انتصاب او به عنوان نخست وزیر پس از استعفای "آنتی رینه" در روز سه‌شنبه صورت گرفت. رینه در پی اعلام عدم اعتماد یکی از احزاب ائتلاف حاکم به او استعفا کرد.

مارین پس از پیروزی به عنوان نخست وزیر اظهار کرد: کارهای زیادی در پیش داریم تا اعتماد را بازسازی کنیم. من هرگز به سن یا جنسیتم فکر نکرده‌ام و به دلایلی که به خاطرشان وارد سیاست شدم و چیزهایی که اعتماد رای‌دهندگان را از آن ما کرده، فکر می‌کنم.

چهار حزب دیگر ائتلاف حاکم فنلاند نیز توسط زنان رهبری می‌شوند که دو تن از آنان ۳۲ ساله، یکی ۳۴ ساله و دیگری ۵۵ ساله هستند.

قانونگذاران فنلاند احتمالا انتصاب مارین و دولت تازه‌ او را فورا تایید کنند تا او بتواند نمایندگی فنلاند را در نشست رهبران اتحادیه اروپا در ۱۲ دسامبر در بروکسل بر عهده بگیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان