arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

دریافت کنندگان جایزه مرکز کندی بدون حضور ترامپ تجلیل شدند

مراسم اهدای جوایزسالانه مرکز کندی یک بار دیگر بدون حضور ترامپ یا بانوی اول برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم اهدای جوایزسالانه مرکز کندی یک بار دیگر بدون حضور ترامپ یا بانوی اول برگزار شد.

 به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز مرکز کندی ۲۰۱۹ با تجلیل ویژه از برنامه تلویزیونی «سسمی استریت» و دقیقا در شبی برگزار شد که صبحش خبر درگذشت کارول اسپینی عروسک‌گردان مشهور این برنامه منتشر شده بود.

سالی فیلد که برای ایفای نقش مادر «فارست گامپ» شناخته می‌شود، لیندا رانستد خواننده و مایکل تیلسون توماس رهبر ارکستر و گروه آر اند بی «ارث، وایند اند فایر» نیز از دیگر چهره‌های هنری بودند که جایزه افتخاری ۲۰۱۹ این مرکز را دریافت کردند.

مرکز کندی در واشنگتن هر سال از چند چهره هنری که نقشی تاثیرگذار بر فرهنگ جمعی جامعه داشته باشند، تجلیل می‌کند و این تجلیل از جوایز معتبر فرهنگی آمریکا محسوب می‌شود.

این جشن که امسال چهل و دومین سال خود را پشت سر گذاشت، برای سومین سال متوالی بدون حضور رییس جمهوری آمریکا برگزار شد و بانوی اول نیز حتی در مراسم جشن بعداز ظهر این برنامه در کاخ سفید حضور نیافت.

همه اینها نشان دهنده نبودن رابطه بین ترامپ و جوامع هنری و صنعت سرگرمی آمریکاست به ویژه این که در سال نخست حضور ترامپ در کاخ سفید منتخبان آن سال اعلام کرده بودند در صورت حضور ترامپ در برنامه شرکت نخواهند کرد.

یکی از نقاط اوج جشن مرکز کندی حضور پرنده بزرگ برنامه «سِسِمی استریت» یا «خیابان سسمی» در برنامه بود که سعی داشت تا روی زانوی تام هنکس که از مهمانان برنامه بود، بنشیند.

در این برنامه در بخش تجلیل از سالی فیلد از رابطه حرفه‌ای ۵۰ ساله وی با اسپیلبرگ سخن گفته شد و بخشی از فیلم «لینکلن» که او در آن در نقش مری تاد در برابر دانیل دی-لوییس بازی کرده بود نمایش داده شد.

پیرس برازنان دیگر بازیگری بود که در این مراسم از تجربه همکاری با این بازیگر سخن گفت و پس از وی تام هنکس با گفتن عبارت «سلام ماما» تجربه همکاری اش با سالی فیلد در فیلم «فارست گامپ» را یادآوری کرد.

تجلیل از «سسمی استریت» با تجلیل از جوآن گانز کوونی و دکتر لوید موریست همراه بود؛ به ویژه تشکر ویژه از بیش از ۳ هزار نفری که در طول نیم قرن ساخته شدن این برنامه از سال ۱۹۶۹ تاکنون فعالیت کرده بودند. موریست در این سخنان یادآوری کرد که همه تلاش آنها این بوده که از کودکان بخواهند باهوش‌تر، قوی تر و مهربان‌تر باشند.

مراسم در کل خالی از اتفاق‌ها و احساسات سیاسی بود، غیر از تشویق بلند و طولانی‌ای که نانسی پلوسی سخنگوی خانه نمایندگان دریافت کرد. او از جمله سیاستمداران واشنگتنی بود که دیوید روبنستین رییس هیات مدیره این مراسم برای حضورش از وی قدردانی کرد. مجری برنامه یعنی ال‌ال‌ کول‌جی که در سال ۲۰۱۸ جایزه دریافت کرده بود، در مواردی وارد بحث‌های سیاسی شد، از جمله از آمریکایی‌هایی که به دلیل سیاست‌های فعلی از هم جدا شده‌اند خواست متحد بشوند و گفت قدرت هنر می‌تواند به کشور در انجام این کار کمک کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان