arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

درخواست بانک صادرات از مشتریان:هرگونه تغییر در شماره تلفن‌همراه را برای دریافت رمز دوم پویا به شعبه اطلاع دهید

با تعریف رمز ورود به برنامه شامل حداقل شش کاراکتر (شامل یک حرف انگلیسی، یک عدد و یکی از کاراکترهای خاص) برای ورود به «ریما»، مراحل ورود و ثبت‌نام در این نرم‌افزار آغاز شده و با درج شماره تلفن همراه و دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک، مرحله ثبت‌نام تکمیل ‌می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک صادرات ایران از مشتریان و دارندگان سپهرکارت‌های این بانک خواست تا در صورت تغییر شماره تلفن همراه متصل به حساب یا کارت، برای تداوم دریافت خدمات بانکداری الکترونیک از جمله دریافت رمز پویا (یکبار مصرف)، شعبه را مطلع کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با نزدیک شدن به اول دی ماه سال جاری و موعد توقف استفاده از رمز دوم ثابت (ایستا)، دسترسی به رمز پویا (یکبارمصرف) با نصب رمزساز «ریما» از طریق سایت رسمی بانک یا اپلیکیشن «صاپ» برای دارندگان گوشی تلفن همراه هوشمند و استفاده از کد دستوری USSD برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان تلفن‌های غیرهوشمند (در آینده نزدیک) فراهم شده که در این راستا هر گونه تغییر احتمالی در شماره تلفن همراه نیازمند مراجعه حضوری به شعب بانک و در مرحله بعد نصب مجدد رمزساز «ریما» برای دریافت رمز دوم پویا است.

مطابقت شماره تلفن همراه دارنده کارت با شماره تلفن همراه متناظر با کد ملی دارنده کارت برای دریافت انواع خدمات بانکداری الکترونیک از جمله دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) بر اساس قوانین بانک مرکزی و الزامات امنیتی ضروری است.

استفاده از رمز پویا بر اساس مقررات و مصوبات بانک مرکزی از ابتدای دی ماه سال جاری الزامی است و دارندگان کارت‌های بانک‌ صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سایت بانک صادرات ایران به نشانی:www.bsi.ir یا استفاده از اپلیکیشن «صاپ» نرم‌افزار «ریما» را بر روی تلفن‌همراه خود نصب کرده و با استفاده از خودپرداز بانک صادرات ایران رمز یکبار مصرف را فعال کنند.

با تعریف رمز ورود به برنامه شامل حداقل شش کاراکتر (شامل یک حرف انگلیسی، یک عدد و یکی از کاراکترهای خاص) برای ورود به «ریما»، مراحل ورود و ثبت‌نام در این نرم‌افزار آغاز شده و با درج شماره تلفن همراه و دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک، مرحله ثبت‌نام تکمیل ‌می‌شود.

برای ورود به برنامه از بین دو گزینه ورود با اثر انگشت یا رمز عبور باید یکی را انتخاب کرد. در مرحله بعد با مراجعه به خودپردازهای بانک صادرات در بخش «سایرخدمات»، گزینه «فعال‌سازی رمز اول یا دوم» را انتخاب کرده و سپس شماره تلفن خود را وارد کنید. در این مرحله رمز هشت کاراکتری در رسید دستگاه خودپرداز دریافت می‌شود. ضمن اینکه پیامک کد فعال‌سازی نیز به تلفن‌ همراه ارسال می‌شود.

در ادامه باید رمزهای دریافت شده از خودپرداز و پیامک را در قسمت مربوطه نرم‌افزار «ریما» وارد کرد تا امکان دریافت رمز یکبار مصرف از طریق این نرم‌افزار فراهم شود.​

 

نظرات بینندگان