arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ّ

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، شنبه، ۱۹ آذر ۱۲۶۰: شاه از مردن سپهسالار کمال خوشحالی را دارند

میل مبارک در عالم به سه چیز است: شکار و روزنامه و کتب فرانسه و سنگ معدن. باقی هیچ محل اعتنا نیست. خلاصه از مردن سپهسالار کمال خوشحالی و شعف را دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاه از مردن سپهسالار کمال خوشحالی و شعف را دارند

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

امروز ولیعهد را احضار فرمودند به شکار بردند. صبح که شاه سوار می‌شدند از جلوی منزل من عبور فرمودند. شاطرباشی مامور شد که مرا سوار کند. همه‌جا در رکاب بودم. در دهنه کوهی سوارها را گذاشته با معدودی من‌جمله ولیعهد بود شکار رفتند. ده دقیقه بعد صدای تفنگ بلند شد. شاه یک بز شکار فرمودند. سوارها را خواسته ناهار میل فرمودند. بعد مرا فرستادند بروم عمارت حاضر باشم تا خودشان تشریف بیاورند. رفتم عمارت. مچول خان هم بود. شاه تشریف آوردند، الی عصر بودم. کتاب [و] روزنامه خوانده شد. عصر مرخص شدم. منزل آمدم. شب مجدد درخانه [دربار] رفتم. بیرون آمدم. شام میل فرمودند. قدری نوشتجات ولایات را مطالعه فرمودند و نهایت کسل از فرستادن این نوشتجات شدند. میل مبارک در عالم به سه چیز است: شکار و روزنامه و کتب فرانسه و سنگ معدن. باقی هیچ محل اعتنا نیست. خلاصه از مردن سپهسالار کمال خوشحالی و شعف را دارند. چهار از شب رفته منزل مراجعت کردم. الحمدالله سلامت هستم.

نظرات بینندگان