arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
فيفا رده تيم‌ها را براي سيدبندي لحاظ مي‌کند

ايران در سيد دوم مقدماتي جام جهاني

فيفا قصد دارد جديدترين رده‌بندي تيم‌هاي ملي فوتبال جهان را در تاريخ 7 مارچ (17 اسفند) اعلام کند تا نتايج بازي‌هاي آخر تيم‌هاي آسيايي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در اين رده‌بندي لحاظ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کنفدراسيون فوتبال آسيا در وب‌سايت خود اعلام کرد که جديدترين رده‌بندي تيم‌هاي ملي جهان که هر ماه از سوي فيفا اعلام مي‌شود، در تاريخ 7 مارچ (17 اسفند) منتشر خواهد شد تا نتايج بازي‌هاي آخر تيم‌هاي آسيايي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در آن لحاظ شود.

بنا به اعلام سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، در قرعه‌کشي مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني براي مشخص کردن سيدها از رنکينگ فيفا استفاده خواهد شد.

بازي‌هاي آخر تيم‌ها در پنج گروه مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل روز 29 فوريه (10 اسفند) برگزار مي‌شود و دو تيم برتر هر گروه به مرحله بعد راه پيدا مي‌کنند تا در دو گروه پنج تيمي به رقابت خود براي صعود به جام جهاني ادامه دهند. در نهايت دو تيم برتر از دو گروه به صورت مستقيم مسافر برزيل مي‌شوند و تيم‌هاي سوم گروه‌ها با يکديگر دو مسابقه رفت و برگشت پلي آف برگزار مي‌کنند و در نهايت تيم برنده به مصاف نماينده آمريکاي جنوبي خواهد رفت.

با توجه به اينکه فيفا اعلام کرده در اين دوره رده تيم‌ها در سيدبندي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 لحاظ خواهد شد، تيم ملي ايران به طور قطع در سيدبندي آتي در سيد دوم قرار مي‌گيرد. با اين شرايط ايران در گروهي قرار مي‌گيرد که يا ژاپن در راس آن قرار دارد يا استراليا اما به طور قطع ايران در مرحله گروهي با کره‌جنوبي روبه‌رو نخواهد شد.

تيم ملي ايران در آخرين رده‌بندي برترين تيم‌هاي ملي فوتبال جهان با 623 امتياز پس از تيم‌هاي ژاپن، استراليا و کره‌جنوبي در رده چهارم ايستاده و پس از ايران، تيم ازبکستان با 495 امتياز در جايگاه پنجم ايستاده است.

نظرات بینندگان