arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

بنیاد شهید با کاهش سهمیه ایثارگران در کنکور مخالف است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد با هرگونه کاهش سهمیه ایثارگران در کنکور مخالف است. گروه‌های ایثارگری که عمر و سلامتشان را فدای کشور کردند از حقوقی که در این زمینه برایشان در نظر گرفته شده است باید برخوردار شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش چهارشنبه ایثار مهدی ایزدی با اشاره به اخباری که حکایت از پیشنهاد برای حذف و یا کاهش سهمیه‌ها در کنکور دارد اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اینکه معتقد است باید برای افزایش بنیه علمی و سطح دانش ایثارگران و فرزندانشان تلاش کرد، تأکید دارد گروه‌های ایثارگری که عمر و سلامتشان را فدای کشور کردند از حقوقی که در این زمینه برایشان در نظر گرفته شده است باید برخوردار شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد با اشاره به موفقیت‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی، افزود: در حال حاضر ایثارگران زیادی بدون استفاده از سهمیه کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و فقط چند درصد از ایثارگران از سهمیه استفاده می‌کنند که تأکید داریم این سهمیه باید حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برای حفظ سهمیه ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در این زمینه با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها به ویژه فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس برای مخالفت با کاهش سهمیه ایثارگران رایزنی خواهد شد.

در گذشته دو سهمیه ۲۵ درصدی جانبازی و ۵ درصدی ایثارگری در کنکور وجود داشت که با لایحه پیشنهادی جدید وزرای علوم و بهداشت، در تمام آزمون‌ها ۵ درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت کنکور برای آنها در نظر گرفته می‌شود، ضمن اینکه سهمیه فرزندان هیات علمی نیز حذف می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان