arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۱ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجوز شرکت زنان ایران در مسابقات خارجی ژیمناستیک صادر شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۶:۴۳

فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد: بانوان ایران می‌توانند از این پس با لباس مطابق با شئونات اسلامی در رقابت‌های بین المللی آکروباتیک ژیمناستیک شرکت کنند که این اتفاق، موفقیتی بزرگ برای ژیمناستیک ایران محسوب می‌شود. فدراسیون جهانی ژیمناستیک در نامه‌ای به فدراسیون ژیمناستیک ایران رسما این موضوع را تائید کرده است.

کشف ۸۴ اسلحه شکاری در یک پژو در قم در جریان اعتراضات
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۶:۴۲

دادستان کل کشور درباره اعتراضات بنزینی اخیر در کشور گفت: ما در میدان ۷۲ تن قم، از یک ماشین پژو ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم، تعدادی از کشته شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم با همین اسلحه‌های شکاری است.

شمخانی: ۸۵ درصد از جانباختگان شهرستان‌های تهران به صورت مشکوک کشته شده اند
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۲۷

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۱ آذر) در دیدار با خانواده جان باختگان حوداث آبان ماه سال جاری در شهرستان‌های غرب استان تهران گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخداد‌های اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.

ارتش آمریکا: پاسخ مناسب به ایران، خویشتن‌داری است
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۵۹

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه در جمع قانون‌گذاران این کشور گفت: ما با ایران در یک دوره خطر افزایش یافته قرار گرفته‌ایم. خویشتن‌داری در این وضعیت، پاسخی مناسب است. او در پاسخ به سوال یکی از قانون‌گذاران که چه زمانی خویشتن داری آمریکا، توسط ایران به عنوان ضعف تعبیر خواهد شد، توضیح داد: توپ در زمین ایران است؛ این که چگونه واکنش نشان بدهند و اندازه و گستره آن چقدر باشد، تعیین‌کننده پاسخ آمریکا خواهد بود.

پایان مهلت ثبت‌نام در سایت جاماندگان یارانه معیشتی
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۵۸

روز گذشته آخرین مهلت ثبت نام در سایت جاماندگان یارانه حمایتی بود. طبق اعلام این سامانه با توجه به پایان مهلت ثبت درخواست بررسی مجدد شرایط بسته حمایتی امکان ثبت جدید وجود ندارد و به زودی اطلاع رسانی برای مشاهده نتایج بررسی ها انجام خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه: فضای مجازی باید مدیریت شود
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۵۷

حجت الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در اجلاس سراسری نماز در گرگان‌ اظهار داشت: ارتباطات دیجیتال می‌تواند تبدیل به فرصتی شود، این ارتباطات همه لایه‌های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. فضای مجازی باید مدیریت شود و مصون‌سازی و صیانت‌بخشی از جوانان اتفاق بیفتد که در پرتو ارتباط با خدا و نماز است و ساخته شدن انسان‌هایی که تکانه‌ها در آنها هیچ تکانی ایجاد نکند.

ماجرای قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۵۹

طی چند روز اخیر گزارش‌ها و عکس‌هایی در فضای مجازی منتشرشده که حکایت از وجود قرص‌هایی درون کیک‌هایی دارد که چند دانش‌آموز برای تغذیه به مدرسه برده بودند. مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: گزارشی دراین‌باره از سه استان به ما رسیده که ما طی نامه‌ای به اطلاع وزارت بهداشت رساندیم. صحت‌وسقم موضوع را دقیقاً نمی‌دانیم و باید بررسی شود. او گفت "ما هیچ بخشنامه‌ای صادر نکردیم". در همین زمینه سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: موضوع وجود قرص در کیک و فرآورده‌های غذایی به نظر یک شایعه و یک موضوع امنیتی است و مستندات دقیقی برای وجود قرص در مواد غذایی مشاهده نشده و تاکنون گزارش نشده است.

هشدار آیت‌الله جوادی آملی درباره ابراز گرایش‌های سیاسی از سوی ائمه جمعه
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۵۸

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ابراز گرایش‌های سیاسی ازسوی ائمه جمعه حتی درحد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید. وی افزود: گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایش‌ها و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند. آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ائمه جمعه باید در این خصوص هوشیار باشند.

ترکان: بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی شود
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۵۷

اکبر ترکان مشاور سابق رییس جمهور گفته است: ادامه شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم گره ای از مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف باز نمی کند. وی توزیع بن های الکترونیکی مواد غذایی را بهترین راهکار می داند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۲۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان