arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

تجاوز بهت‌آور 2 معلم به ده‌ها کودک آمریکایی / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ک معلم 61 ساله که در سال 1994 به بهانه نبود مستندات کافی، از سوی دادگاه در یک مورد تجاوز جنسی بی‌گناه شناخته شده بود، این بار به اتهام ارتکاب 26 فقره تجاوز و آزار جنسی کودکان دستگیر شد.

به گزارش انتخاب به نقل ازسایت اوباما: اقدام شنیع دو معلم آمریکایی در تجاوز وحشیانه به ده‌‌ها کودک در مدرسه ابتدایی "میرامونت" ایالت لس آنجلس، مردم این منطقه را به شدت بهت‌زده کرده است.

لس آنجلس تایمز طی گزارشی در این زمینه تصریح کرد که مایک پارکر رئیس پلیس لس آنجلس در این خصوص گفته است: به فاصله 4 روز در این ایالت، دو معلم 49 و 61 ساله شناسایی شده‌اند که به ترتیب به 23 و 26 دانش آموز بین 6 تا 10 سال تجاوز جنسی کرده‌اند.

براساس این گزارش، "مارتین بی اسپرینگر" 49 ساله اهل آلهامبر و "مارک برندت" 61 ساله، براساس تصاویری که از جنایات خود منتشر کرده‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

پارکر عنوان کرده که قربانیان شهوت‌رانی اسپرینگر 49 ساله، عمدتاً در طول 3 سال گذشته اقلاً یکبار در این مدرسه مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

بازپرسان پیش‌بینی کرده‌اند که در این واقعه اسفناک، با گذشت زمان قربانیان بیشتری از میان دانش‌آموزان ممکن است پیدا شوند.

براساس همین گزارش، یک مورد هولناک‌تر نیز در این مدرسه از سوی یک وکیل سرشناس گزارش شده و آن اینکه "مارک برندت" پیرمرد 61 ساله، به طرق وحشتناکی، 26 کودک 6 تا 10 ساله را مورد آزار و تجاوزهای جنسی قرار داده است که این گزارش از ذکر جزئیات این جنایات هولناک معذور است.


برندت 61 ساله

مرد هوسران که 32 سال برای مدارس کار می‌کرده و طی این سال‌ها گزارش‌هایی از اقدامات شنیع وی به مسئولین مدرسه و مقامات قضایی ابراز می‌شده اما مورد بی‌توجهی آن‌ها قرار می‌گرفته است، با بستن دست و پای کودکان خردسال سنین 6 تا 10 سال، به طرق مشمئزکننده‌ای آن‌ها را مورد آزار قرار می‌داده است.

براساس این گزارش، در سال 1994 پدر و مادر دختری 10 ساله با مراجعه به دادستان منطقه عنوان کرده بودند که دخترشان توسط برندت مورد آزار و تجاوز قرار گرفته است اما دادستان به جای ارجاع پرونده به پزشکی قانونی، برندت را به بهانه نبود مستندات کافی بی‌گناه دانسته است.

به علاوه، در سال 1990 نیز دو فرد با مراجعه به مسئولان مدرسه عنوان کردند که وی را در حال عمل شنیعی در کلاس دیده‌اند اما مسئولان مدرسه با توبیخ این دو فرد، این اظهارات را برگرفته از شایعات و یا هدف تخریب چهره برندت عنوان کردند.

اما با وجود گزارش‌های تکان‌دهنده از جنایات این دو معلم علیه کودکان خردسال، اتفاق عجیب‌تر، نوع مواجهه سیستم قانونی ایالات متحده و مسئولین این مدرسه با مسببان این جنایات بوده است. به گونه ای که "جان دیزی" مدیر مدارس منطقه لس آنجلس که به واسطه بی‌توجهی مسئولیت تحت امر وی، اتفاقات سال قبل در ابعادی بسیار گسترده‌تر دوباره رخ داده است، عنوان کرده که "ما در نظر داریم اسپرینگر را طی هفته بعد جریمه کنیم."

این مدیر در مصاحبه با شبکه KTTV حتی از اخراج این معلم حرفی به میان نیاورده و صرفاً عنوان کرده است: "در نظر داریم تا هفته بعد در جلسه بررسی اتهامات، به خاطر رفتار و تماس‌های نامناسب با دانش آموزان او را جریمه کنیم. "

به علاوه، سیستم قضایی ایالات متحده نیز که با اغماض از جنایت برندت 61 ساله در سال 1994، موجبات افزایش جنایت‌های وی را باعث شده است، براساس گمانه‌زنی‌ها و در صورتی که شاکیان بتوانند مستندات کافی را برای اثبات جرم وی به دادگاه ارائه دهند، براساس گزارش لس‌آنجلس تایمز، برندت را حداکثر به حبس ابد محکوم خواهد کرد و در غیر این صورت و در صورت تکرار واقعه 1994، محکومیت وی کاهش خواهد یافت و یا با پرداخت جریمه، یا بخشیده خواهد شد.

برخی گزارش‌ها حاکی است که جرم برندت در این در حالی است که در دو صورت مقصر یا بی‌گناه شناخته‌شدن برندت، به دلیل استعفای وی قبل از صدور حکم اخراج، برندت به دلیل استفاده از بیمه، ماهانه 4 هزار دلار نیز از بیمه بازنشستگی خود دریافت خواهد کرد!

نظرات بینندگان