arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

رهبر حزب کارگر انگلیس: نخست وزیر شوم، فروش سلاح به تل‌آویو را تحریم می‌کنم

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و اصلی‌ترین رقیب حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» در انتخابات پارلمانی انگلیس که از ساعتی پیش آغاز شده، تصریح کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوربین در گفت‌وگو با نشریه اسلامی «مسلم نیوز» گفت:‌ فلسطین باید به صورت کامل و دیپلماتیک شناسایی شود و این کاری است که ما به عنوان دولت انجام خواهیم داد. غیر از این نمی توان به صلح پایدار دست یافت.

او در پاسخ به سووالی درباره احتمال تحریم رژیم اشغال‌گر قدس توسط دولت تحت امر او هم گفت که دولت حزب کارگر اجازه ورود محصولات سرزمین‌های اشغالی به انگلیس را نخواهد داد و فروش اسلحه به اسرائیل را تحریم می‌کند. رهبر حزب کارگر با انتقاد از محاصره غزه و اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد که سیاست اشغال‌گری باید پایان یابد.

کوربین پیشتر هم با صدور بیانیه ای شهرک سازی در کرانه باختری را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانع رسیدن به صلح توصیف کرده بود.

«شورای عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی» رژیم صهیونیستی به‌تازگی ساخت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری تأیید کرد که براین اساس، دستور ساخت غیرقانونی تعداد واحدها در سال ۲۰۱۹ به هشت هزار و ۳۳۷ واحد می‌رسد.

واشنگتن اقدام رژیم صهیونیستی را با قوانین بین المللی سازگار توصیف کرده اما این موضع‌گیری واشنگتن و اقدام تل‌آویو با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

۱۰۳ نامزد مسلمان که عمدتا از حزب کارگر هستند در انتخابات پارلمانی انگلیس شرکت کرده‌اند.

جرمی کوربین در بخش دیگری از مصاحبه خود با مسلم نیوز از راهبرد مقابله با افراط گرایی در انگلیس موسوم به «پرونت» که موجب تشدید اسلام هراسی، ترس و بی اعتمادی مسلمانان به دولت شده انتقاد و تصریح کرد؛ این سیاست در حالی مسلمانان را هدف قرار داده که بایستی هرگونه افراط گرایی و خشونت به ویژه افراط گرایان دست راستی را شامل شود.

مسلمانان سراسر انگلیس، معتقدند که پروژه دولتی پرونت به بیگانه سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.

آنها ترس خود را بیش از آن که بر مبنای تفاسیر و برداشت‌ها قرار دهند، بر مبنای حقایق می‌بینند. این حقایق شامل گزارش منتشر شده توسط اداره ملی آمار انگلیس می‌شود که نشان می‌دهد مسلمان به طور نامنظم هدف این طرح قرار گرفته اند. این آمارها حاکی از آن است که ۶۵ درصد معادل ۴ هزار و ۹۹۷ نفر از افرادی که به طرح پرونت ارجاع شده اند شامل مسلمانان و تنها ۱۰ درصد معادل ۷۵۹ نفر افراط گرای دست راستی بوده‌اند.

آمارهای سال ۲۰۱۸ نیز حاکی از آن است که ۹۵ درصد از ارجاع‌ها غیرضروری بوده و مسلمانان ۵۰ بار بیشتر از دیگران مورد بازخواست قرار گرفتند. گزارش سازمان‌هایی مانند دیده بان حقوق بشر در انگلیس و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به طور واضح بر بروز تبعیض و نقض حقوق بشر در انگلیس تاکید کرده‎اند که همواره نادیده گرفته شده است.

کوربین می گوید: پرونت به گونه‌ای عمل کرده است که مسلمانان را بیش از هر اقلیت دیگری هدف قرار داده است. او وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات درباره این راهبرد تجدیدنظر کند.

انتخابات سراسری انگلیس برای تعیین سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رقم بزند، از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده است.

در این انتخابات که پنجاه و هشتمین انتخابات پارلمانی ( مجلس عوام) این کشور از سال ۱۸۰۱ میلادی بشمار می رود، حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

در حال حاضر ۳ هزار و ۴۱۵ نامزد از ۶۸ حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند تا سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان مشخص شود. بر اساس گزارش مسلم نیوز ۱۰۳ نامزد مسلمان که عمدتا از حزب کارگر هستند در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان