arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

بلومبرگ: بن سلمان از دستاوردهای رویکرد اقتصادی ۲۰۳۰ ناراضی است

یک خبرگزاری آمریکایی فاش کرد، عربستان طرح اقتصادی ۲۰۳۰ خود را مورد بازنگری قرار می‌دهد چراکه ولیعهد این کشور از دستاوردهایی که این طرح تا امروز داشته، رضایت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی اعلام کرد، ریاض تلاش می‌کند هزینه‌های خود را کنترل کند. مسئولان عربستانی در حال بررسی صدها برنامه و طرحی هستند که تحت عنوان رویکرد اقتصادی ۲۰۳۰ ارائه شدند و احتمال دارد برخی از این برنامه‌ها تغییر کرده و یا برنامه‌های جدیدی به آن افزوده شوند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه هدف از طرح یاد شده توسعه اقتصاد تک بعدی عربستان است که تنها بر درآمدهای نفتی متکی است، نوشت: این اولین بار نیست که طرح اقتصادی ۲۰۳۰ از زمان انتشار آن در حدود چهار سال پیش مورد بازنگری مسئولان ریاض قرار می‌گیرد.

برخی کارشناسان اقتصادی در گفتگو با بلومبرگ اظهار کردند: برخی از اهداف تعیین شده در رویکرد اقتصادی عربستان تغییر کردند و مسئولان ریاض نیز منتقد اولویت‌های تعیین شده در این طرح هستند.

طبق گزارش بلومبرگ، عرضه اولیه سهام شرکت نفتی آرامکو بخش اصلی این تغییرات است. عربستان در دیگر زمینه‌ها به برخی از اهداف خود رسیده است.

بندر الخریف، وزیر صنعت و منابع عربستان تأکید کرد: ریاض طرح‌های خود را در راستای حمایت از بخش انرژی تغییر داد و سعی دارد بدون وارد آوردن خساراتی به بخش تجاری تعادلی را در بودجه خود برقرار کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چند روز قبل بودجه سال ۲۰۲۰ این کشور را ارائه کرد. وی درباره این بودجه گفت: بودجه سال آتی با توجه به شرایط اقتصادی جهان که با چالش‌ها و خطراتی مواجه است تنظیم شده و باید در زمینه مدیریت پول و تقویت اقتصاد برای مقابله با این چالش‌ها تلاش‌های گسترده‌ای انجام شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان