arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح بسیار دیر شروع شد / این نبرد سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است

مرجعیت عالی قدر عراق امروز (جمعه) اظهار کرد نبرد اصلاح در عراق بسیار دیر شروع شد. آیت الله سیستانی با درخواست برای تحقیق در خصوص جنایت صورت گرفته در الوثبه که طی آن یک نوجوان به دار آویخته شد، تصریح کرد: رخداد الوثبه یک جنایت شنیع و هولناک است و مسئولان باید عاملان این اقدام را بازخواست کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از سومریه نیوز، آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر عراق با بیان اینکه نبرد اصلاح بسیار دیر شروع شد، خاطرنشان کرد: در پیش روی عراقی‌ها نبرد اصلاحی وجود دارد که به فساد و شکست پایان می‌دهد. این نبرد شدیدتر و دشوارتر از مبارزه با تروریسم است.

مرجعیت با درخواست برای تحقیق در خصوص جنایت صورت گرفته در الوثبه که طی آن یک نوجوان به دار آویخته شد، تصریح کرد: بسیار اندوهناک است که تعداد زیادی از افراد برای نظاره کردن جنایت الوثبه جمع شده بودند. جنایت الوثبه می‌تواند بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات‌ها و اوضاع کشور تاثیر بگذارد. رخداد الوثبه یک جنایت شنیع و هولناک است و مسئولان باید عاملان این اقدام را بازخواست کنند.

آیت الله سیستانی درخصوص رخداد صورت گرفته در السنک که طی آن افراد ناشناس به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند و تعداد بسیاری را کشتند، خاطرنشان کرد: رخداد السنک و ترورها و ربودن افراد، بر لزوم اینکه سلاح فقط در دست دولت قرار بگیرد، تاکید می‌کند.

مرجعیت عالی دینی در عراق با تاکید بر ساختن ارتش بر اساس اصول حرفه‌ای مستحکم و وطن دوستی، تصریح کرد: ما بر لزوم تلاش جهت بهبود شرایط معیشتی در مناطق آزاد شده و بازگرداندن مردم آواره شده‌ این مناطق تاکید داریم.

آیت الله سیستانی عنوان داشتند: مسالمت آمیز بودن شرط موفقیت آمیز بودن نبرد اصلاح است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان