arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

صالحی : ۱۸ میلیون تن کاغذ وارداتی بین نشریات توزیع می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واردات ۱۸ میلیون تن کاغذ از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این میزان با هماهنگی معاونت‌های وزارتخانه میان نشریات توزیع خواهد شد و تا دو ماه آینده شرایط بهتری از این نظر خواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس صالحی   در مورد مشکل تامین کاغذ افزود: جداسازی کاغذ فرهنگی از سایر کاغذها، فرایندی زمان‌بر بود اما از مرداد مسیر روان‌تری را آغاز کردیم و اکنون حدود ۴۶ میلیون تن خرید ارز برای واردات کاغذ انجام شده است، ولی تا کالا از گمرک ترخیص شود چند ماه طول می‌کشد اما روند تامین کاغذ تسهیل شده است.

وی اظهار داشت: دولت در اواخر اردیبهشت به این نتیجه رسید که کاغذ را در زمره کالاهای اساسی بگنجاند اما باید برای کاغذ فرهنگی برای کتاب و نشریات حساب جداگانه باز می‌کردیم که سالانه حدود ۹۰ میلیون دلاربا ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد امنیت شغلی خبرنگاران گفت: در دولت لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای تدوین شده و در مجلس در حال بحث و گفت و گو است که بر اساس آن از خبرنگاران به عنوان اعضای یک تشکل صنفی حمایت می‌شود و دولت هم می تواند از این سازمان صنفی حمایت داشته باشد.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص بی مسوولیتی دفاتر مرکزی برخی نشریات در قبال بیمه خبرنگاران، گفت: پیگیر این مسأله هستیم و باید مدیران نشریات آن را جدی بگیرند و در این مورد خواستار یک گزارش جامع از استانها هستم.
وی اضافه کرد:در طول ۹ ماه؛ کل دریافت یارانه رسانه‌ها ۱۳ درصد بوده و با این رقم نمی‌توان پاسخگوی بحران در رسانه‌ها شد.
وی در مورد روند فرایند مجوزها گفت: مجوز ها را از بیش از ۱۳۰ مورد به ۳۶ مورد در سال‌جاری کاهش داده ایم و در ده دستورالعمل نیز شرایط و فرایندها مورد اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: از نمایندگان رسانه‌های استان مرکزی درخواست می‌کنیم برای رایزنی در مورد مشکلات به معاونت‌های مرتبط مراجعه نمایند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران، گفت: در یکسال اخیر شمار بیمه‌شدگان رسانه‌ای دست کم دو برابر شده است و همین روند را تداوم خواهیم بخشید.
صالحی گفت: مطبوعات در ایران در فاصله پنج سال اخیر به دلیل افزایش پهنای باند اینترنت کشور و فراگیری شبکه‌های اجتماعی دچار شوک ارتباطی شدند که سبب گسست‌هایی در حوزه مطبوعات کاغذی ما شد به طوری که اکنون میزان استفاده روزانه از اینترنت در کشور حدود ۱۷۵ دقیقه است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تامین مسکن خبرنکاران گفت:طرح تفاهم‌نامه مسکن با وزارت راه و شهرسازی با هدف بهره مندی زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد از مزایای مسکن ملی در حال نهایی شدن است و همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این تفاه‌منامه دیده شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.

بازدید از تالار مرکزی، کتابخانه مرکزی و حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز دوم سفر سیدعباس صالحی‌در اراک بود.

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه آخرین برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان