arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

عبدالله بازشماری آرا در هفت استان افغانستان را پذیرفت

عبدالله عبدالله رهبر تیم "ثبات و همگرایی" از هواداران خود در هفت استان افغانستان خواست که به کارمندان کمیسیون انتخابات اجازه دهند تا آرای صندوق ها را باز شماری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالله جمعه شب در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سپیدار اعلام کرد که اجاز بازشماری در هفت استان شمال و شمال شرق از روز یکشنبه آینده داده می شود اما این تیم ۳۰۰ هزار رای غیر بیومتریک شده را هرگز نخواهد پذیرفت.

وی از هواداران خود در استان های بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس، بدخشان پنجشیر و پروان قدردانی کرد که تاکنون از بازشماری آراء جلوگیری کرده اند اما از آنها خواست که از روز یکشنبه مانع بازشماری آراء در این استان ها نشوند.

تیم ثبات همگرایی، کمیسیون انتخابات افغانستان را متهم می کند که به حمایت تیم " دولت ساز" به رهبری محمداشرف غنی دست به تقلب زده و خواسته های آنها عملی می کند.

هواداران ثبات و همگرایی از ۱۸ آبان ماه در هفت استان اجازه بازشماری آراء به کمیسیون انتخابات را ندادند و راه کمیسیون استانی را مسدود کردند.

در روزهای گذشته کمیسیون انتخابات افغانستان به تیم ثبات و همگرایی هشدار داد که اگر اجازه ندهند بازشماری آراء در این هفت استان تکمیل شود، نتیجه اولیه انتخابات را بدون بازشماری آراء در این هفت استان اعلام خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهرماه گذشته در ۲۴ استان این کشور برگزار شد اما به علت ادعای تقلب و چالش های شمارش آراء تاکنون نتیجه انتخابات اعلام نشده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان