arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

مولاوردی: شاید اصلاح‌طلبان لیستی ارائه ندهند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما تمام تلاش خود را در چند بخش انجام دادیم و بیانیه دادیم که مشارکت اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام در انتخابات افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهیندخت مولاوردی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در خصوص لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم، گفت: اصلاح‌طلبان باید به جمع‌بندی برسند که آیا لیستی ارائه خواهند داد یا خیر؟ هنوز در خصوص ارائه لیست یا ارائه ندادن آن به جمع‌بندی نرسیدیم. امکان دارد اصلاح‌طلبان لیستی ارائه ندهند.

مولاوردی در مورد سرلیستی خودش در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان، اظهار داشت: هنوز در مورد سرلیست اصلاح‌طلبان بحثی نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شرایط سال ۹۴ مجدداً تکرار شود اصلاح‌طلبان چه سیاستی پیش خواهند گرفت، گفت: ما در این خصوص «نفوس بد» نمی‌زنیم. منتظر هستیم ببینیم نظام و شورای نگهبان چه سیاستی را در قبال اصلاح‌طلبان پیش خواهند گرفت تا بعدا متناسب با آن شرایط، تصمیمات اتخاذ شود.

مولاوردی در مورد احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل، گفت: همه این موضوعات در دستور کار ماست اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است. ممکن است ائتلاف شود و ممکن است هیچ ائتلافی صورت نگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص وضعیت ثبت‌نام اصلاح‌طلبان در انتخابات، گفت: ما تمام تلاش خود را در چند بخش انجام دادیم و بیانیه دادیم که مشارکت اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام در انتخابات افزایش یابد. ائتلاف قابل پیش‌بینی نیست، یک موضوع این بود که میزان مشارکت داوطلبان در ثبت‌نام‌ها افزایش یابد و بحث دیگر این بود که بعد از عبور از فیلتر شورای نگهبان ببینیم داشته‌هایمان چیست و باید از بین چه کسانی نامزدهای خود را انتخاب کنیم.

مولاوردی در ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت ائتلاف سال ۹۴ گفت: اگر امروز هم در آن شرایط قرار بگیریم ائتلاف مفید است. باید ببینیم در آن زمان در چه شرایطی بودیم و چرا به آن نتیجه‌گیری و جمع‌بندی رسیدیم.

وی در خصوص عملکرد لیست ائتلافی امید در مجلس دهم اظهار داشت: عملکرد لیست امید در «کارگروه پایش» شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در حال بررسی بوده و هنوز گزارشی از عملکرد آنها ارائه نشده است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: انتظاری که ما از لیست امید داشتیم برآورده نشده است شاید به این دلیل بود که برنامه مدونی در اختیار لیست امید قرار نداشت تا براساس آن پاسخگویی لازم را داشته باشد، اما برای مجلس یازدهم برنامه ارائه می‌شود و پایش و ارزیابی مستمر وجود خواهد داشت تا نمایندگانی که در چارچوب یک لیست رای می‌آورند به حال خود رها نشوند. میثاق‌نامه و برنامه‌ای مدون در حوزه های مختلف در حال تدوین است که همه باید این میثاق‌نامه را امضا کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان