arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

آذری جهرمی: اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است / قطعی اینترنت مانند قطع کردن هواست؛ نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت

وزیر ارتباطات در آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین گفت: قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است. دروغی که آنقدر تکرار شده و راه درازی داریم برای این که این تفکر را تصحیح کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آذری جهرمی: اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است / قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است؛ نباید در گفتن آن لکنت زبان داشتمحمد جواد آذری جهرمی عصر شنبه با اشاره به این که طی یک سال گذشته تلاش خوبی در کودک آنلاین صورت گرفته است گفت: والدین همیشه روی این مسئله تاکید دارند که فرزندان شان چه محتوایی را تماشا می کنند، در کشورهای دیگر محتوا دسته بندی سنی دارد اما در کشور ما والدین معمولا به این مسئله توجه نمی کنند.
وی خاطر نشان کرد: در تلویزیون معمولا شبکه هایی برای کودکان وجود دارد اما در فضای مجازی چنین چیزی وجود ندارد. چه بخواهیم چه نخواهیم تلویزیون در حال افول و فضای مجازی در حال رشد است. قطع کردن اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است. دروغی که آنقدر تکرار شده که راه درازی داریم برای این که این تفکر را تصحیح کنیم.  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه برخی به بهانه کودکان بسیاری از منابع را از دسترس خارج می کنند، ادامه داد: هنرمندان زیادی داریم که می توانند برای این افراد محتوا تولید کنند. به قول قدیمی ها بهشت را به بها می دهند نه بهانه. ما در کشورمان ظرفیت های خلاق زیادی داریم.  
وی خاطرنشان کرد: دو سال قبل در اولین برنامه ای که در وزارت ارتباطات تلاش کردم آن را پیگیری کنم، سکویی برای کودک و نوجوان در فضای مجازی بود. این به زیرساخت نیاز داشت. محتوا سفارش پذیر نیست. باید به سلیقه کودکان احترام بگذاریم و با زبان خودش مطالب را ارائه بدهیم.
آذری جهرمی با تاکید براینکه، بایستی هنر داشته باشیم و اجازه بدهیم فضا با زبان حال حاضر عرضه شود، گفت: ایجاد زیست بوم مبحثی بود که ما می خواستیم آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه، امروز سکوهایی وجود دارد که می توانند محتواهای مختلف را عرضه کنند، حلقه دوم را محتوا دانست و افزود: اینجا حضور هنرمندان را می طلبید و جشنواره کودک آنلاین در واقع همان حلقه دوم بود. ما شرایط را برای افرادی که علاقمند هستند ایده شان را به محصول تبدیل کنند، آماده خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات افزود: حلقه سوم نیز آماده سازی والدین است تا در فضای مجازی بر فرزندان شان نظارت داشته باشند.  توسعه سیستم نظارت والدین و ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی را با کمک سازمان جوانان و ثمن های فعال در کشور آغاز کردیم و در آینده آن را توسعه خواهیم داد. اکنون ۵۰ ثمن در حال انتقال این مفاهیم در مدارس هستند.
وی ادامه داد:۳۱ هسته استانی تشکیل می دهیم و این جشنواره را به شکل استانی پیش خواهیم برد و هیچ ایده و خلاقیتی نباید از قلم بیفتد.

آذری جهرمی با تاکید براینکه، ما باید شرایط رشد خلاقیت را فراهم کنیم، ادامه داد: با این محصولات به بازار خودمان فکر نمی کنیم و بخشی از حرکت شتابدهی فراهم کردن شرایط برای کسب سهم جهانی است که امیدواریم به زودی جشنواره بین المللی کودکآنلاین را برگزار کنیم.

سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آئین با تاکید براینکه،  ایجاد زیرساخت ها توسط دولت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: زمانی که ما در معاونت علمی ریاست جمهوری به فناوری های نرم فکر می کنیم، نقش دولت در درست کردن زیرساخت های مربوط به زیست بوم کاملا به چشم می آید.

وی اظهارکرد: ما به عنوان دولت نمی توانیم وارد محتوا شویم اما باید زیرساخت را برای این کار را مهیا کنیم.

نظرات بینندگان