arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

هوای البرز در وضعیت هشدار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که وضع کیفی بیشتر شهرستان های این استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که وضع کیفی بیشتر شهرستان های این استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس جدیدترین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز در ساعت ۹:۰۷ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد برای تمام گروه های ناسالم شده و در وضعیت هشدار است.

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش شاخص آلودگی هوا در این شهرستان ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۴، ۱۵۲ و ۱۵۶ قرار گرفته است.

حکیمی اضافه کرد: همچنین شاخص بر خط کیفیت هوا در شهرستان کرج ۱۳۰ بوده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس است.

منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز روز گذشته اعلام کرد که بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار طی ۲ روز آینده در منطقه البرز مرکزی است که به دلیل رخداد وارونگی دما در سطوح مختلف جو، روند افزایش آلاینده‌ها دور ازانتظار نیست.

بر اساس این پیش بینی و پایداری آلودگی هوا در استان، کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز شامگاه گذشته تشکیل جلسه داد و بنا بر تصمیم گیری این نشست مقرر شد که تمام مدارس استان به جز شهرهای آسارا و طالقان تعطیل شوند.

بنا بر تصمیم این کمیته مقرر شد شهرداری ها به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی ها روز یکشنبه از اجرای پروژه های عمرانی که منجر به تشدید آلودگی هوا می شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری خودداری کنند ضمن اینکه پلیس راهور از تردد خودروهای دودزا جلوگیری کند.

همچنین قرار شد معادن شن و ماسه آلاینده نیز روز یکشنبه هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

نظرات بینندگان