arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

چاووش‌اوغلو: به هر گونه تحریم آمریکا پاسخ خواهیم داد

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، این کشور به هر گونه تحریمی که از سوی آمریکا علیه آن اعمال شود پاسخ خواهد داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چاووش‌اوغلو: به هر گونه تحریم آمریکا پاسخ خواهیم دادوزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، این کشور به هر گونه تحریمی که از سوی آمریکا علیه آن اعمال شود پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی در جریان نوزدهمین اجلاس دوحه گفت: در صورتی که تحریم‌هایی (از سوی آمریکا) علیه ترکیه وضع شود این کشور مجبور به پاسخ دادن خواهد شد. ما در تلاش برای رفع مسائل میان دو کشور بدون متحمل شدن تحریم و از طریق گفت‌وگو و تفاهم دو جانبه هستیم.

چاووش‌اوغلو در عین حال درخصوص اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا در تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها در سال ۱۹۱۵ میلادی از سوی امپراطوری عثمانی گفت: سیاستمدارانی که دانش تاریخی محدودی دارند نباید درباره تاریخ قضاوت کنند.

او خاطر نشان کرد: مجلس سنای آمریکا قطعنامه اخیر را به دلیل ناخرسندی از عملیات ترکیه در شمال سوریه و همچنین به سبب لابی کردن ارمنی‌ها و طرف‌های دیگر حامی آنها تصویب کرد.

روز پنجشنبه مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها از سوی ترکان عثمانی در اوایل قرن بیستم را تصویب کرد.

ترکیه مخالف نسل‌کشی خواندن کشتار ارمنی ها در سال ۱۹۱۵ در زمان تسلط امپراتوری عثمانی بر این کشور بوده و رخدادهای آن زمان را یک تراژدی که در آن دو طرف یک درگیری متحمل تلفات شدند می‌داند.

ترکیه در عین حال در تاریخ ۹ اکتبر گذشته به بهانه از بین بردن تهدید شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، عملیاتی را تحت عنوان عملیات "چشمه صلح" در این منطقه اجرا کرد.

نظرات بینندگان