arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

لیندزی گراهام: استیضاح ترامپ در سنا رای نخواهد آورد

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که هر چه در توان دارد برای پایان دادن به فرایند استیضاح رئیس‌جمهوری در سنا به کار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لیندزی گراهام: استیضاح ترامپ در سنا رای نخواهد آورد

به گزارش  سی‌ان‌ان، «لیندزی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه و از هم‌پیمانان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که هر چه در توان دارد برای پایان دادن به روند استیضاح ترامپ در سنا به کار خواهد گرفت.

وی روز گذشته -‌شنبه- گفت: «این قضیه به سنا خواهد آمد و به‌سرعت نیز از میان خواهد رفت. هر کاری در توانم باشد برای نابودی هرچه سریع‌تر آن انجام خواهم داد».

گراهام در پاسخ به این‌که آیا اشاره به این مسأله و اعلام موضعش پیش از ورود این طرح به سنا درست است یا نه، گفت: «خب، حتما درست است که دارم این کار را انجام می‌دهم. می‌خواهم نشان دهم که در این زمینه فکرهایم را کرده‌ام. نمی‌خواهم خودم را آدم منصفی نشان دهم. آنچه شاهدش هستم چیزی نیست جز تعصب بی‌معنی».

وی همچنین گفت که به نظرش فرایند استیضاح تا میانه ژانویه به پایان برسد. 

گراهام در ادامه گفت: «به نظرم، رئیس‌جمهور ترامپ با قدرت بیشتری از این مسأله بیرون خواهد آمد و خبر خوب این است که همه در سیاست آمریکا باید به مردم اثبات کنند که ما دیوانه‌هایی تمام‌عیار نیستیم. بنابراین ممکن است مصالحه‌ای پس از استیضاح شکل گیرد که ضرورت سیاسی آن را ایجاب می‌کند.»

وی در رابطه با جنجال‌های شکل‌گرفته پس از تلاش ترامپ برای متقاعد کردن اوکراین در رابطه با تحقیق درباره «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰، گفت: «جو بایدن دوست خوب من است. من با جو بایدن دنیا را گشته‌ام. او برای حزب دموکرات نامزد شده است. به‌نظرم کارش را خوب انجام می‌دهد. اما نکته اینجاست که پسرش از شرکتی نفتی که فاسدترین فرد در اوکراین آن را اداره می‌کرد ماهیانه ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کرد و دو ماه پس از آن‌که این تحقیقات آغاز شد، دادستان پرونده از کارش اخراج شد. بله، به نظرم حرف زدن درباره این مسائل اشکالی ندارد».

وی افزود که نمی‌خواهد در این‌باره نظر بایدن‌ها یا دیگر شاهدان را بشنود. گراهام گفت: «می‌خواهم مجلس نمایندگان بر اساس شواهدی که دارد پرونده خود را شکل دهد و بعد راجع به آن رای دهم.»

این سناتور در ادامه عنوان کرد که «به صلاح کشور است» که استیضاح پایان یابد.

گراهام گفت: «به نظرم بهترین کار این است که پشت یکدیگر بایستیم. اگر کسی از ترامپ خوشش نمی‌آید، می‌تواند سال آینده میلادی عیله‌ وی رای دهد. این‌که اگر سیاستمداری را استیضاح نکنید، نمی‌شود شکستش داد، اشتباه است. به نظرم استیضاح در سنا به‌سرعت پایان می‌یابد و ترجیحم این است که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.»

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان