arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

چین اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت

در حالی که قرار بود آخر هفته جاری چین بر واردات برخی کالاهای آمریکایی نظیر ذرت،‌گندم و قطعات خودرو تعرفه وارداتی اعمال کند اما با توجه به توافق با آمریکا فعلا از طرح خود صرف نظر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را به تعویق انداختبه گزارش راشاتودی، قرار بود چین در آخر هفته جاری بر واردات برخی کالاهای آمریکایی تعرفه گمرکی اعمال کند، اما با توجه به آنکه طی روزهای گذشته واشنگتن و پکن از حصول توافق تجاری با یکدیگر خبر داده‌اند مقامات چینی از این طرح خود صرف نظر کرده‌اند.

چین قصد داشت بر واردات چند کالای آمریکایی نظیر ذرت، گندم،‌ خودرو و قطعات یدکی  تعرفه اعمال کند که از اجرای آن  منصرف شده است.

چین اعلام کرده لغو تعرفه واردات در دیگر کالاهای آمریکایی را تا دور بعدی مذاکرات لغو نخواهد کرد.

بر اساس بیانیه کمیسیون تعرفه‌های گمرکی شورای دولتی چین، پکن امیدوار است که بر مبنای برابری و احترام متقابل با آمریکا همکاری کرده و به اختلافات بین دو طرف پرداخته شود و از این محل توسعه پایدار روابط اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا حاصل شود.

بر اساس فاز نخست توافق تجاری چین و آمریکا که جمعه اعلام شد چین متعهد شده است که واردات کالاهای کشاورزی از آمریکا را طی دو سال آینده به شکل تدریجی افزایش داده و به سمت خرید هر چه بیشتر گندم، ذرت و دیگر محصولات کشاورزی از آمریکا برود.

ترامپ اعلام کرده است که مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری به سرعت آغاز خواهد شد. اما چینی‌ها می‌گویند این مذاکرات به  نحوه اجرای فاز نخست توافق بستگی دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان