arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

قطر: صحبت درباره پیشرفت در گفت‌وگو با عربستان زود است

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت که سخن گفتن درباره پیشرفت واقعی در مسأله گفت‌وگو با عربستان زود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره روابط دوحه و ریاض اظهار کرد: هنوز زود است که درباره پیشرفت واقعی در روند گفت‌وگو با عربستان سخن بگوییم و آنچه تا کنون اتفاق افتاده است باز شدن کانال‌هایی بین دوحه و ریاض است.

وی تأکید کرد، شورای همکاری خلیج فارس باید بار دیگر انسجام خود را بازیابد تا بتواند سنگ بنای هرگونه مذاکره سازنده با ایران باشد.

این مقام قطری تصریح کرد: بحران در شورای همکاری خلیج (فارس) بر فعالیت این شورا تاثیر گذاشته است و ما امیدواریم که بسیاری از چالش‌ها را در سال آینده میلادی پشت سر بگذاریم.

وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بحران لیبی، عنوان کرد: آنچه در لیبی اتفاق می‌افتد جنگ نیابتی میان کشورهایی است که باعث نابودی ملت این کشور شده‌اند.

محمد بن عبد الرحمان در ادامه طرف‌هایی را به دست بردن در توافقنامه "الصخیرات" متهم کرد و خواستار احترام به قوانین بین‌المللی شد که دولت وفاق ملی را به عنوان نماینده ملت لیبی تعیین کرده است.

وزیر خارجه قطر شنبه نیز گفته بود که پیشرفت "جزئی" در زمینه گفت‌وگو با عربستان سعودی حاصل شده است اما دوحه در حال حاضر مذاکراتی با امارات ندارد و مذاکرات فقط با ریاض در حال انجام است.

وی افزود: این مسأله به توسعه یک خط ارتباطی کمک کرده است اما دوحه هنوز تاریخی برای دستیابی به توافق با سعودی‌ها تعیین نمی‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان