arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۶ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراقچی: در شرایط فعلی؛ ایران آماده مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نیست / تغییر رئیس جمهور آمریکا چیزی را تغییر نخواهد داد؛ مگر کسی روی کار بیاید که به برجام بازگردند؛ در این صورت ایران می‌تواند در چارچوب برجام با آمریکا مذاکره کند
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۳

عراقچی در ادامه این گفت‌وگو در توضیح این که انتخابات آمریکا چه تاثیر در نحوه کنار آمدن ایران با واشنگتن، خواهد داشت اظهار کرد: ایران، بر اساس سیاست‌های داخلی آمریکا تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ فارغ از این که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود، ایران اصولی بنیادین مبتنی بر امنیت و منافع ملی خود دارد که آن را به دقت دنبال می‌کند و تغییر رئیس جمهور آمریکا چیزی را در رابطه با ایران تغییر نخواهد داد، مگر این که کسی روی کار بیاید که به تعهدات آمریکا عمل کند و به برجام بازگردند که در این صورت ایران می‌تواند در چارچوب برجام با این کشور مذاکره کند.

توضیحات استاندار خوزستان درباره مرگ 4 زن در بیمارستان امام اهواز: قطع یک فیوز پس از وقوع صاعقه، دلیل این اتفاق بود / دستگاه برق اضطراری و UPSها وارد مدار نشدند / در حال بررسی هستیم تا ببینیم قصور چیست
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۲

استاندار خوزستان در خصوص مرگ چهار زن که در بیمارستان امام بستری بودند، گفت: به علت وقوع صاعقه، یکی از فیوزهای بیمارستان امام خمینی(ره) قطع شد. در حالی که برق این منطقه قطع نبود، تنها فیوز یکی از فیوزهای این بیمارستان دچار مشکل شد. در این شرایط باید دستگاه برق اضطراری و UPSهایی که از قبل تهیه شده، وارد مدار شود اما متاسفانه این دستگاه‌ها وارد مدار نشدند و در بخش ICU این بیمارستان دچار مشکلاتی شدیم

برنامه «کلاسیکو» عادل فردوسی‌پور رکورد زد؛ ۱.۸ میلیون تماشاگر فقط در ۲۴ ساعت
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۱

پس از انتشار ویژه برنامه "کلاسیکو" به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور در پلتفرم‌های آنلاین ویدیویی، تنها با گذشت ۲۴ ساعت از پخش، رکوردی دست‌نیافتنی از تعداد بیننده‌های این برنامه به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۰

۸۵ درصد کشته‌های حوادث آبان ماه مربوط به به نیرو‌های امنیتی یا افرادی بود که در حال دفاع از منازل خود بودند / ۱۵ درصد کشته‌ها مربوط به نیرو‌های «تروریستی» است / تعداد معترضان کمتر از ۱۲۰ هزار نفر بود / اکنون چند صد نفر در زندان هستند نه هزاران نفر؛ تا ۲۰ روز آینده تکلیف آنها مشخص می‌شود / نیرو‌های امنیتی پیش‌بینی این اتفاقات را نداشتند، اما قدرت خود را نشان دادند

نماینده ولی فقیه در سپاه: ولایت‌مداری یعنی اگر پذیرفتیم این ولی خداست، باور کنیم که از خود حکمی نمی‌دهد / در نظام ولایی نظریه‌پرداز و سیاست‌گذار خدا و در بُعد زمینی آن ولایت است؛ رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و… مجری هستند
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۸

ولایت تجلی توحید ربوبی است؛ دستیابی به حقیقت توحید در روی زمین از راه ولایت است؛ تجسم و زمینی شدن توحید، ولایت است؛ فرمانروایی خدا در روی زمین با ولایت است و ولایت تجلی توحید ربوبی است و اینجا اگر کسی لرزید پس در اصل دین هم لرزیده است. ولایت‌مداری یعنی چه؟ ولایت‌مداری یعنی اگر پذیرفتیم این ولی خداست، باور کنیم که از خود حکمی نمی‌دهد و ولی خدا، مجری حکم الله است‌ـ

منشا بوی بد تهران، صنایع گوگردی در جنوب شهر
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۳

رئیس اداره سلامت هوا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منشا بوی بد تهران دفن زباله در کهریزک نیست بلکه صنایع گوگردی است که در زمان پایداری هوا میزان آلایندگی آنها تشدید می‌شود.

خیابانی در تهران به نام «عباس کیارستمی» شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۲

اعضای شورای شهر تهران به نامگذاری خیابانی به نام «عباس کیارستمی» و «بهمن کشاورز» رای مثبت دادند. خیابان طوس در محدوده باغ فردوس واقع در منطقه ۱ نیز به نام "عباس کیارستمی" نام‌گذاری شد. خیابان تختی در خیابان فردوس در محدوده باغ فردوس واقع در منطقه ۱ هم به نام "استاد شهناز" نامگذاری شد. همچنین خیابان هفتم در محدوده بوستان ساعی با حفظ شماره به نام "بهمن کشاورز" نامگذاری شد. اعضای شورای شهر با ۱۴ رای موافق این تغییر نام را تصویب کردند.

مدارس تهران در نوبت عصر، امروز دایر است
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۱

محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به بارش باران و کاهش آلایندگی هوا بر همین اساس نوبت عصر مدارس استان تهران در تمامی مقاطع دایر است.

آخرین وضعیت پرونده قائم مقام قالیباف
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۱

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده قائم مقام شهردار سابق تهران، گفت: کیفرخواست پرونده صادر شد و به دادگاه رفت. دادگاه در مقدمات رسیدگی از آن نقض گرفت و پرونده را به دادسرا فرستاد. دادسرا نقص را برطرف کرد. پرونده به دادگاه آمده و به زودی جلسات دادگاه برگزار می‌شود.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به بیانیه ۷۷ نفر
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۰

سخنگوی قوه قضائیه درباره بیانیه صادر شده از سوی ۷۷ نفر از اصلاح طلبان و بازداشت ۱۷ نفر از آنها گفت: توقع این است که چهره ها و افراد سرشناس صف خودشان را از عناصری که جلوی نظام می ایستند جدا کنند و از بیانیه دهندگان تبری بجویند نه اینکه آنها را منتسب به خود بدانند. وی افزود: بیانیه‌ای تنطیم شده که مفاد آن حمایت از دشمن بود و حمایت از اغتشاشگران بود اما برخی گفتند امضاهایشان نخوانده شده بوده و برخی گفتند امضایی نکرده و برخی گفتند بیانیه امضا شده تغییر کرده است. اسماعیلی گفت: در این مورد که کدام یک از این افراد صحیح گفته‌اند یا خیر توسط مرجع قضایی تدبیر خواهد شد، سوالاتی از آنها شد برای برخی قرار تأمین صادر و یکی دونفر تامین وثیقه را نسپردند و بازداشت شدند.

ولی خدا، از خود حکمی نمی‌دهد
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۳۹

حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت تجلی توحید ربوبی است؛ دستیابی به حقیقت توحید در روی زمین از راه ولایت است؛ تجسم و زمینی شدن توحید، ولایت است؛ فرمانروایی خدا در روی زمین با ولایت است و ولایت تجلی توحید ربوبی است و اینجا اگر کسی لرزید پس در اصل دین هم لرزیده است. ولایت‌مداری یعنی چه؟ ولایت‌مداری یعنی اگر پذیرفتیم این ولی خداست، باور کنیم که از خود حکمی نمی‌دهد و ولی خدا، مجری حکم الله است‌ـ در اسلام به تعبیر امام خمینی فقط قانون خدا حکم می‌کند‌ـ اگر باور کردیم، دیگر توقف و چون و چرا معنا ندارد. اگر جایی حتی حکمت این بیان حکم الله را نفهمیدیم، نباید متوقف شویم. اگر حتی در اندیشه هم شک کردیم (که آیا این بحثی که ولی امر و امام معصوم و ولی فقیه امر کرده درست است یا نه) این صدق در ایمان نیست.

جهانگیری: اقتصاد ایران در حال فروپاشی بود، اما سرپا ایستاد
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۳۳

جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت: گاهی اوقات برخی در واکنش به مطالبی که درباره وضعیت اقتصاد ایران مطرح می‌شود، می‌گویند که فلانی خبر ندارد که چه خبر است. در پاسخ به این افراد باید بگوییم که اقتصاد ایران در حال فروپاشی بود اما سرپا ایستاد.

مراجعه ۸ هزار نفر به مراکز درمانی به خاطر آلودگی هوا
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۳۲

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آذر با افزایش آلودگی هوا ۷۹۱۶ نفر به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند. مجتبی خالدی توضیح داد: در استان‌های اصفهان، البرز، تهران و مرکزی، شاهد بیشترین آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز اورژانس بوده‌ایم.

 

مرگ همزمان ۴ بیمار زن در بیمارستان امام اهواز
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۰:۴۱

چهار بیمار زن بستری در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی( ره) اهواز به دلایل نامشخصی همزمان فوت کردند. این چهار زن که سنشان بالای ۷۰ سال بوده است به دلیل بیماری تنفسی در بخش آی سی یو بیمارستان امام اهواز بستری بوده اند. شنیده ها حاکی است احتمالا به دلیل قطع برق و دیر عمل کردن ژنراتور بیمارستان و در نهایت از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، این افراد فوت کرده اند ولی کارشناسان هنوز این موضوع را تایید نکرده و مشغول بررسی موضوع هستند.

تهران دیشب در صورت توسعه آلودگی باید تخلیه می شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۰:۴۰

شهردار تهران با اشاره به اینکه شب گذشته ذرات معلق در هوا به ۲۰۰ پی پی ام رسیده بود، گفت: این حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی آلودگی هوا قرار می‌گیریم باید شهر تخلیه شود که البته این امر ناشی از تمرکز است و برای کنترل آلودگی هوا علاوه بر کاهش آلاینده‌ها باید به مسأله تمرکزی توجه شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۰:۳۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان