arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

پیشنهاد شهرداری تهران برای ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از پیشنهاد شهرداری برای ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری خبر داد. گلپایگانی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان خالی در تهران وجود دارد که تنها سرمایه ملی تلف شده و اگر عدد این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در حداقل ۱.۵ میلیارد تومان ضرب کنیم می‌ببینیم که چه سرمایه‌ای از دست رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشنهاد شهرداری تهران برای ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری

عبدالرضا گلپایگانی صبح امروز در نشست خبری به منظور تشریح علمکرد یک ساله‌ معاونتش برگزار شد با بیان این که یکی از برنامه‌های اصلی معاونت شهرسازی موضوع خانه‌های کوچک اندازه است اظهار کرد: ما در حال برداشتن موانع ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متر هستیم چرا که این مسئله نیازمند رای کمیسیون ماده ۵ است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شهردار تهران برای کمک به تامین مسکن در تهران گفت: ما ایده ساخت آپارتمان‌های کوچک اندازه را دادیم که به نظر می‌رسد ایجاد این خانه‌ها در همه کلانشهرها یک ضرورت و نه یک انتخاب است.

گلپایگانی با بیان این که در تهران سرمایه‌های کلانی وجود دارد که اگر درست هدایت نشود شاهد تبدیل این سرمایه به آپارتمان‌های بزرگ مقیاس هستیم اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان خالی در تهران وجود دارد که تنها سرمایه ملی تلف شده و اگر عدد این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در حداقل ۱.۵ میلیارد تومان ضرب کنیم می‌ببینیم که چه سرمایه‌ای از دست رفته است.

وی با بیان این که آپارتمان‌های کوچک اندازه تنها برای فقرا و افراد کم درآمد نیست گفت: در بازار تهران صدها هزار نفر کار می‌کنند و آیا نباید برای این افراد مسکن تهیه کنیم؟ یا دانشگاه‌های زیادی در تهران وجود دارد و آیا همه این دانشجویان باید در خوابگاه زندگی کنند؟ و نباید به فکر مسکن آنها باشیم؟

وی با بیان این که ما درگذشته محلات فقرنشین و غنی نداشتیم اظهار کرد: باید ساختار اجتماعی متعادل شود و همه با هم کنار یکدیگر زندگی کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که این راه حل به وزارت کشور ارسال شده گفت: قرار نیست شهرداری تهران این خانه‌ها را بسازد اما در راستای تسهیلگری حتما به نهادهای متولی کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان