arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: دیکتاتورهایی که حتی انتخابات ندیده‌اند برای منطقه نسخه دموکراسی می‌پیچند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور با اشاره به حکام برخی کشورهای منطقه گفت: گروه‌هایی که اکثراً دیکتاتور هستند و در عمرشان انتخابات ندیده‌اند، دور هم جمع می‌شوند و برای کشورهای دیگر نسخه دموکراسی می‌نویسند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه انسان به طور فطری به دنبال سعادت است، گفت: از خشن‌ترین دیکتاتورهای جهان نیز اگر سؤال شود دنبال چه هستید، می‌گویند سعادت.

وی افزود: از ۷ میلیارد جمعیت جهان اگر نظرسنجی کنیم که آیا از وضع خودتان راضی هستید یا خیر و احساس آرامش می‌کنید یا نه بعید می‌دانم در کره زمین حتی یک نفر پیدا کنید که پاسخش به این سؤال مثبت باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ چند هزار سال جامعه بشری حرکت کرده است همیشه غم، غصه‌، اندوه، فاصله و تهدید امنیت‌ها آرامشی برای بشر نگذاشته است و اجازه نداده است که بشر طعم سعادت را بچشد. این حرف به معنای این نیست که معدود انسان‌های به این قله‌ها نرسیده‌اند.

به گفته رئیس جمهور رسیدن به جامعه سعادتمند سرشار از زیبایی آرمان مشترک جامعه بشری است و تمام پیامبران آمده‌‌اند جامعه بشری را به سوی این آرمان حرکت دهند، آمده‌اند که راه را ترسیم کنند و انسان را برای رسیدن به اوج قدرت هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید، اولین عامل موردنیاز انسان‌ها برای رسیدن به سعادت ایمان است. ایمان به خوبی‌ها، زیبایی‌ها و توانمندی برای رسیدن به سعادت که تمام اینها در سایه عبودیت خداست. اگر ایمان نباشد حرکت انسان فاقد جهت است و دیگر انگیزه‌ای برای حرکت وجود نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد تاکید کرد:‌ عاملی که خودبرتربینی‌ها، تجاوز‌طلبی‌ها، حسادت‌ها، غرورها و عصبانیت‌ها را مهار می‌کند، ایمان است. ایمان روح را پالایش می‌کند و در مسیر درست قرار می‌دهد. کلمه اول تمام پیامبران دعوت به ایمان بوده است.

به گفته وی عامل دوم علم است، علم دروازه ورود انسان به راه مستقیم است که او را به قله‌‌های سعادت راهنمایی می‌کند. معیار سنجش کمال انسان‌ها علم است. علم انسان‌ها در تمام رشته‌ها همانند یکدیگر است. تمام زیبایی‌های انسانی در سایه علم بروز می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ خدای متعال به پیامبر اسلام فرمودند، ایمان منهای علم فاقد ارزش است. ایمان با تمام عظمتش وقتی اثرگذار می‌شود که برآمده از علم و اندیشه درست باشد. علم به معنای عام اگر همراه با ایمان باشد، با انگیزه سعادت‌طلبی است.

وی ادامه داد: ما نیازمند ایمان به خوبی‌ها هستیم کسانی که به دره‌های انحطاط سقوط می‌کنند، به حاکمیت زیبایی‌ها ایمان ندارند.

احمدی‌نژاد عامل سوم را عدالت اعلام کرد و گفت: اگر عدالت نباشد هیچ انسانی شکوفا نمی‌شود. عدالت بستر محیطی برای شکوفایی انسان است. تمام پیامبران دعوت به علم، ایمان و عدالت کرده‌اند. عدالت سکوی اول برای حرکت انسان در مسیر سعادت است. انسان باید در خودش به تعادل برسد و این در شرایطی مهیا خواهد بود که در محیط اجتماعی وی عدالت برقرار باشد.

به گفته احمدی‌نژاد ایمان منهای عدالت، ایمان نیست و علمی که در خدمت عدالت نباشد، علم نیست.

وی عامل دیگر را عشق اعلام کرد، عشق به انسان، خوبی‌ها، زیبایی‌ها و سعادت.

به گفته وی پیامبران انسان را به مهر، محبت و عشق دعوت کردند. چرا که جنس پیامبران بر محور عشق بود.

وی با تاکید بر اینکه ایمان عدالت و عشق بر محور علم استوار است، گفت: اگر کسی حقیقتاً عالم باشد، علم حقیقی تواضع می‌آورد. اگر عالمی مؤمن نباشد، معتقد به عدالت و عاشق انسان‌ها نباشد دستاوردهای او در نقطه مقابل سعادت بشری قرار می‌گیرد. این فرد هرچه عالم‌تر، خطرناک‌تر، دستاورد او کشنده‌تر خواهد شد.

وی به بمب اتم اشاره کرد و گفت: یک بمب اتم منفجر می‌کنند و در یک لحظه بیش از ۲ هزار نفر را می‌کشند. بمب اتم، بمب میکروبی و سلاح‌های شیمیایی برای نابودی انسان تولید می‌کند چرا که ایمان به خوبی‌ها ندارند و به دنبال عدالت نیستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در منطقه ما که یک تکه از زمین است، تناقضات زیادی دیده می‌شود. گروه‌هایی که اکثراً دیکتاتور هستند و در عمرشان انتخابات ندیده‌اند، دور هم جمع می‌شوند و برای کشورهای دیگر نسخه دموکراسی می‌نویسند. می‌نشیند و برای دیگران قطعنامه آزادی صادر می‌کنند درحالی که واژه آزادی برای آنها معنایی ندارد.

به گفته رئیس جمهور علم، ایمان، عدالت و عشق همه از یک جنس هستند و جلوه‌های یک حقیقت هستند. امروز در جمهوری اسلامی ایران اگر بر علم‌آموزی و تولید فن‌آوری تاکید می‌شود از این نگاه است که علم را برای تسلط بر سایر ملت‌ها نمی‌خواهیم، برای دوستی، عدالت و محبت بین ملت‌ها می‌خواهیم، علم را برای پیشبرد جامعه بشری به سوی عدالت می‌خواهیم. این با نگاه حاکمان مسلط جهانی مغایرت دارد.

وی تاکید کرد که باید دست به دست هم دهیم تا دنیای بهتری را بسازیم و ساخت دنیای بهتر نیازمند علم، عدالت و عشق است.

وی با اشاره به جشنواره بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها فرصت ارزشمندی است که اندیشمندان عالمان گرد هم جمع شوند، دست‌ها را به هم بدهند، میثاق ببندند برای کمک به جامعه بشری در جهت رسیدن به سعادت. بیایید علوم و اندیشه‌ها را به هم بیافزاییم و در کنار هم قرار دهیم و مبادله کنیم برای نجات و خدمت به بشر. معنای حرف من این نیست که کار علمی نباید جنبه اقتصادی داشته باشد. این جنبه نیز باید در خدمت سعادت بشری باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: می‌شود به نقطه‌ای برسیم که همه در رفاه برسند و رفاه کسی مزاحم دیگری نباشد چرا که به اندازه کافی خدا در این عالم امکانات قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انسان‌های ناصالح به مراکز قدرت مسلط شده‌اند، گفت: آنها پیشرفت خود را در عقب‌ماندگی دیگران و عزت خود را در تحقیر دیگران می‌بینند و دستشان همیشه در جیب سایر کشورهاست.

احمدی‌نژاد به کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: آفریقا سرزمینی با نعمت‌های فراوان خداوندی است آنها روی دریایی از ثروت نشسته اند اما اکثر معادن آفریقا در دست کشورهای آمریکایی و اروپایی است درحالی که مردم آفریقا در فقر تقریبا مطلق قرار دارند.

به گفته وی عده‌ای جنگ راه می‌اندازند برای حل مشکلات اقتصادی خودشان، خیال می‌کنند روابط بین انسان‌ها باید بر اساس تنازع بقا باشد. مشکل اینجاست که حاکمان ناصالح اجازه نمی‌دهند طعم عدالت و عشق و ایمان و علم سعادتمند در کام جامعه بشری چکانده شود.

وی تاکید کرد: بزرگترین مانع برای سعادت بشر حاکمان ناصالح هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که در مسیر علم در ابتدای راه هستیم. به رغم تمام دستاوردهای عظیمی که بدست آورده‌ایم تازه در ابتدای راه هستیم. ظرفیت‌های عظیم هستی برای ما ناشناخته است. باید جهان را با علم تسخیر کرد. ما هنوز از کره زمین فاصله نگرفته‌ایم.

وی تاکید کرد که زمانی می‌رسد که جهان سرشار از عدالت، ایمان و عشق می‌شود. این وعده خداوند و پیامبران الهی است که روزی انسان کاملی که علم و عشق مطلق است به یاری انسان‌ها خواهد آمد و بستر را برای برش‌های بلند بشری به سوی قله‌های کمال مهیا می‌کند. موعود انبیاء با زبان علم و بشریت سخن خواهد گفت و دریچه‌های علم را به جهان نشان خواهد داد.
نظرات بینندگان