arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲٩ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست آیت الله سیستانی برای «انتخابات زودهنگام»
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۴:۱۰

آیت الله سیستانی با بیان اینکه مردم مجرای قدرت هستند، تنها راه خروج از بحران را برگزاری انتخابات زودهنگام دانست و خواستار تصویب قانون منصفانه برای اجرای انتخابات شد.

مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند، باید دست رد به سینه ترامپ بزنند
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۴:۰۹

امامی کاشانی: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد به سینه حاکم نالایق آمریکا بزنند. مردم آمریکا بدانند اگر این نالایق و جاهل رأی بیاورد در تمام خون‌هایی که می‌ریزد شریک خواهند بود.

پمپئو در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در جهان نیست
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۴:۰۸

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار ، برانداز و شکنجه گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی بعنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در جهان نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد. موسوی افزود: وزرای امور خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفتگو و احترام هستند در حالیکه آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.

ادعای معاون پمپئو
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۴:۰۷

دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعای بی‌اساس دست داشتن ایران در سرکوب تظاهر کنندگان عراقی گفت: ایران پایگاه‌های ما در عراق را هدف قرار می دهد.

آمریکا یک معافیت تحریمی علیه ایرانی را تمدید کرد
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۱:۳۲

دولت آمریکا معافیت یکی از شعب شرکت چینی نفتکش کاسکو از تحریم های ضد ایرانی را تمدید کرد. بر اساس این معافیت وزارت خزانه داری، واحد دالیان شرکت کاسکو تا ۴ فوریه (۱۵ بهمن) می تواند به فعالیت ها و تراکنش های مربوط به تعمیرات و نگهداری یا کاهش مراودات مالی از جمله تخلیه نفت خام غیر ایرانی ادامه دهد.

وزارت خرانه داری آمریکا به تازگی یک شرکت باربری و یک شرکت نفتی چین را تحت تحریم های تازه قرار داده است. تارنمای وزارت خرانه داری ایالات متحده اعلان کرد پنج فرد و شش نهاد چینی شامل دو شرکت وابسته به شرکت کشتیرانی کاسکو را به علت ارتباط بازرگانی با ایران، تحریم کرده است.

گفتگوی نمایندگان ایران و آمریکا در شورای امنیت
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۹:۴۲

در جلسه شب گذشته شورای امنیت کلی کرفت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای این شورا در ماه دسامبر را برعهده دارد، به سمت نماینده ایران رفت و با او به گفت و گو پرداخت. به گفته منابع خبری، کرفت در این گفت و گوی کوتاه درگذشت کودکان ایرانی مبتلا به ای‌بی به او تسلیت گفته است. مجید تخت روانچی، سفیر ایران در جلسه مذکور درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر وضع این بیماران گفته بود. در واکنش به این اتفاق، میریوسفی رایزن مطبوعاتی ایران در سازمان ملل توضیح داده است که به جز موضوع کودک بیمار ای بی هیچ صحبت دیگری در این گفت و گو مطرح نشده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان