arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸

امام جمعه قم: آنانی که در مجلس زد و بند کنند، نماینده ملت نیستند

امام جمعه قم گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگری به سر می‌برند و در زد بندها به سرمی‌برند،نماینده ملت نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز 29 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: ایشان در این فرمان همه محرومان سواد را به سوادآموزی فراخواندند و فرمودند از مهم ترین نیازها در ردیف مسکن و بهداشت، آموزش همگان است.

وی افزود: سوادآموزی در ادیان گذشته و آموزه‌های دینی ما سابقه دارد. حضرت عیسی(ع) در این باره فرمودند که خوشا به حال کسی که نمی‌داند و از دانایان می‌آموزد و آن چه می‌داند به دیگران یاد می‌دهد.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز بزرگداشت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت و عدالت هستند. حوزه در تامین ایمان و معنویت و اخلاق جامعه به ویژه در جوانان تاثیر درجه اول دارد،همچنین دانشگاه در رشد و پشیرفت کشور تاثیرگذار است.

وی گفت: این دو نهاد، بال ایمان و علم هستند و حوزه و دانشگاه هیچ‌گاه نسبت به هم بی‌نیاز نبودند. امام(ره) یکی از تحولات بنیادین کشور را، وحدت این دو نهاد دانستند و رهبری بر روی آن تاکید دارند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد رشد و تعالی کمی و کیفی در حوزه و دانشگاه هستیم. در قم که مهد ایمان و علم است،باید جلسات مشترکی میان این دو نهاد برگزار شود و طلاب و دانشجویان با هم در تعامل باشند.

وی تصریح کرد: راه اندازی بسیج طلبه و دانشجو یکی از پیشنهادات امام راحل(ره) بود و باید تشکلی ایجاد شود که در آن طلبه و دانشجو در کنار هم عضویت داشته باشند.

امام جمعه قم عنوان کرد: در آغاز انقلاب جامعه مدرسین، دفتر همکاری مشترکی میان حوزه و دانشگاه راه‌اندازی کردند که در قالب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد:رهبر انقلاب در طول سال جلسات طولانی با دانشجویان و اساتید داشته‎اند و با شنیدن سخنان و مطالبات دانشجویان، رهنمون‌های ارزشمندی در عرصه علم و دانش و بایسته‌های پیشرفت علمی به انها کرده اند که محتوای آن می‌تواند پایه‌ای برای تعامل حوزه و دانشگاه باشد.

آیت الله سعیدی در ادامه بیان کرد: دشمنان در این ایام چند جنگ امنیتی را به صورت گسترده در چند کشور به راه انداختند که در ایران اسلامی با تدبیر رهبری این فتنه‌ها خنثی شد و تیر دشمنان به سنگ خورد و دشمنان از ملت ایران شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی گفت: راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم، توجه به رهنمون‌های رهبری است، باید با تقویت پول ملی و تحریم معاملات دلاری و تقویت همکاری دو جانبه با کشورهای اسلامی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به ابداعات و ابتکارات جوانان،همه تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری عنوان کرد: یکی از هجمه‌های فرهنگی دشمن که امنیت جامعه را به هم می ریزد، مساله بدحجابی است، این پدیده ضد ارزشی درون خود مفاسدی به همراه دارد و موجب تزلل و سستی بنیان خانواده و افزایش طلاق می‌شود.

آیت الله سعیدی توصیه کرد: بانوان ضمن حفظ کرامت شخصیت و حفظ خانواده‎ها از آسیب‎ها، آخر و عاقبت بی‌حجابی را در نظر بگیرند و برای حفظ جوانان و کشور و خودشان،حجاب را حفظ کنند.

وی در مورد انتخابات پیش رو بیان کرد: افرادی که در مجلس نام‌نویسی می کنند، بدانند در قسم نامه‌ای که یاد می‌کنند و تعهداتی را می‌پذیرند باید پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی و امین و عادل و با تقوا باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آنها باید پایبند به استقلال و اعتلای کشور و حافظ حقوق ملت و تامین کننده مصالح و خدمت گذار مردم و مدافع قانون باشند و اگر وارد مجلس شدند خود را در گرو این تعهدات ببینند و از گرو جریان‌ها و جناح‌ها بیرون بیایید،زیرا با خدا تعهد کرده اند.

وی گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگر و در زد بندها به سرمی‌برند، باید بدانند که نماینده ملت نیستند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری بیان کرد: این روزها مردم در خوزستان و دیگر نقاط با مشکلات فراوانی روبرو هستند و آب، زندگی آنها را فرا گرفته است، امروز مسئولان و مردم همت کنند و مشکل آن‌ها را از خود بدانند و بسیجی و جهادی و ریشه ای این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان در گذشته به فکر این مشکلات افتاده بودند،امروز دچار این سختی ها نبودیم بنابراین فقط به فکر حل مشکل مقطعی نباشیم و ریشه ای فکر کنیم و این مردم انقلابی و وفادار را از گرفتاری ها نجات دهیم.

با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های تقوا،جهاد در راه خداست،برخی در صدر اسلام،حاضر به حضور در جهاد و مقابله با دشمن نبودند و تنها به عبادت کفایت می‌کردند که در آیات قرآن کریم مورد نکوهش قرار گرفتند،چرا که جهاد فی سیبل الله دارای جایگاه عظیمی است.

امام جمعه قم بیان کرد: هر خدمت و رفتاری باید برای خدا باشد،خاندان آل سعود اگر چه خود را خادم حرمین می‌دانند، اما مردم بی‌پناه یمن را به خاک و خون می‌کشانند و مخالفین خود را به قتل می رسانند و در سوریه و منطقه فتنه به راه‌می اندازند.

وی اظهار کرد:محبت و دشمنی و حب و بغض باید بر اساس تقوای الهی باشد و طبق هوای نفس نباشد، حب و بغض اگر حزبی و جریانی و سیاسی و طبق منابع نباشد،ارزشمند است،باید از حب و بغض‌های سیاسی و جریانی پرهیز کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان