arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

ناطق نوری در تحلیل اظهارات الهام: دولت می‌خواهد مجلس آینده را به خانه امن قانون‌گریزی تبدیل کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات رئیسه مجلس هشتم،اظهارات اخیر الهام را مخالف قانون اساسی دانست و با بیان اینکه ماهیت مردمی مجلس در هر دوره‌ای باید حفظ شود،گفت: دولت می‌خواهد مجلس آینده را به خانه امن قانونگریزی تبدیل کند.

احمد ناطق‌نوری در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهارات اخیر الهام را مخالف قانون اساسی دانست و با بیان اینکه ماهیت مردمی مجلس درهر دوره‌ای باید حفظ شود، گفت: در حالی مشاوران دولت مجلس هشتم را متهم به چالش آفرینی می‌کنند که این دولت است که مرتبا می خواهد مجلس را به چالش بکشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه دیرکرد دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس، نمونه بارزی از چالش آفرینی دولت برای مجلس است، افزود: در قانون آمده که دولت مکلف است، لایحه بودجه را در آذرماه  هر سال به مجلس بیاورد، اما دولت لایحه را در بهمن‌ماه و در آخر سال تقدیم مجلس کرد.

وی با بیان اینکه انتظار این است که در ایام دهه فجر کار بودجه نهایی شده باشد، گفت: اینکه دولت لایحه را آخر سال می‌آورد و ۱۵ آذر را به هر روزی که دلش می‌خواهد تبدیل می‌کند، معنایی جز عدم همکاری با مجلس ندارد.

ناطق نوری با بیان اینکه تمام تلاش دولت  نهم و دهم این بود که مجلس را در تنگنا و چه کنم چه کنم قرار دهد، گفت: همین الان مجلس با این دغدغه روبروست که مهمترین لایحه کشور را چگونه بررسی کند تا به موقع برای اجرایی شدن به دست دولت برسد.

این عضو هیات رئیسه مجلس هشتم، با بیان اینکه بودجه سال ۹۰ هنوز در برخی از استان‌ها اجرایی نشده و این مجلس است که مرتبأ برای این خلاءهای اجرایی باید به مردم پاسخ دهد، گفت: دولت تا این ساعت از قانون عدول کرده و آن را رعایت نکرده و  برای همین است که می خواهد مجلس آینده را به خانه امن قانونگریزی خود تبدیل کند.

غلامحسین  الهام،  سخنگوی قدیمی دولت احمدی نژاد، در اظهارات روز گذشته خود گفته است، به عملکرد مجالس هفتم و هشتم انتقاد وارد است. این مجالس دولت را به چالش کشیدند، در مجلس اصولگرا شاهد مباحثی همچون طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم. همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده که مجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند. مجلس نهم باید همان مسیر گفتمان انقلاب و رهبری را دنبال کند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
3
په نه په!
نظرات بینندگان