arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

حمله هواپیمای اماراتی به شهر مسلاته لیبی در حمایت از خلیفه حفتر / رییس دولت وفاق لیبی: بی پاسخ نمی ماند

رییس دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که حمله هواپیمای اماراتی (بدون سرنشین) به شهر مسلاته در شمال غرب کشور اقدامی مجرمانه است که بی پاسخ نخواهد ماند. هواپیماهای اماراتی از عناصر تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» حمایت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که حمله هواپیمای اماراتی (بدون سرنشین) به شهر مسلاته در شمال غرب کشور اقدامی مجرمانه است که بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اظهارات فائز السراج در حالی است که در حمله هواپیمای اماراتی به شهر مسلاته سه تن کشته شدند.

هواپیماهای اماراتی از عناصر تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» حمایت می کنند.

السراج این سخنان را در نشستی با خالد المشری رییس شواری عالی دولت لیبی و هیاتی از شهر مسلاته واقع در ۱۳۰ کیلومتری شرق طرابلس پایتخت ایراد کرد.

در این دیدار اوضاع این شهر و آخرین تحولات مربوط به آن بررسی شد.

دولت وفاق ملی از کشته شدن ۳ تن در بمباران شامگاه جمعه شهر مسلاته توسط هواپیمایی اماراتی و دو بار حمله هوایی به مناطق مسکونی شهر زلیتن خبر داد.

حفتر پنجشنبه ۲۱ آذر پس از هشت ماه شکست نیروهایش در تصرف طرابلس پایتخت لیبی، دولت وفاق را به «آغاز نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به قلب طرابلس» تهدید کرد.

وی از آغاز حمله به طرابلس در چهارم آوریل تاکنون بارها وعده داده که ظرف ۴۸ ساعت پایتخت را تصرف خواهد کرد. اما او هربار در حملاتش شکست خورده است.

حمله حفتر به طرابلس همچنین تلاش های سازمان ملل را برای برگزاری گفت وگو میان طرف های لیبیایی به شکست کشانده است.

فائز السراج» رییس دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه ۲۹ آذر از کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ترکیه و الجزایر خواست بر اساس توافقنامه های امنیتی این کشورها با لیبی، دولت وفاق ملی را برای دفع حمله نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» که عملیات خود را از هفته گذشته علیه پایتخت -طرابلس- آغاز کرده اند، یاری رسانند.

پس از سقوط معمر قذافی، رییس جمهوری مخلوع لیبی یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در آن کشور در جریان است که یک طرف آن دولت وفاق ملی به رهبری "فائز السراج" است که در پایان ۲۰۱۵ براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر آن مقامات شرق لیبی مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند.

حفتر که مورد حمایت برخی از کشورها از جمله امارات، مصر، عربستان، روسیه و فرانسه قرار دارد، در تلاش است تا با ورود به طرابلس، دولت سراج را که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، سرنگون کند.

در حالی که از آغاز جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۱ بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، رساندن تسلیحات به طرف‌های درگیر در جنگ ممنوع است، ولی گفته می شود رژیم صهیونیستی، ترکیه و جمهوری آذربایجان ، هر کدام از یک طرف دعوا در لیبی حمایت می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان