arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

غربالگری سرطان ها شدنی نیست

مشاور عالی وزیر بهداشت، امکان غربالگری سرطان ها را امری ناشدنی دانست و گفت: در هیچ جای دنیا همه سرطان ها را غربالگری نمی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور عالی وزیر بهداشت، امکان غربالگری سرطان ها را امری ناشدنی دانست و گفت: در هیچ جای دنیا همه سرطان ها را غربالگری نمی کنند.

 

محمد اسماعیل اکبری، اظهار داشت: ما نمی توانیم همه سرطان ها را غربالگری کنیم، چون امکان در کشور فراهم نیست.

 

وی با اشاره به غربالگری سرطان های دهانه رحم، پستان و فرم خاصی از سرطان روده بزرگ، تاکید کرد: امکان غربالگری بقیه سرطان ها وجود ندارد و در هیچ جای دنیا هم این گونه نیست که همه سرطان ها را غربالگری کنند.

 

اکبری به موضوع غربالگری سرطان پستان در کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود وسایل، امکانات و شاخص های علمی، امکان انجام غربالگری سرطان پستان در کشور وجود ندارد.

 

مشاور عالی وزیر بهداشت، ادامه داد: در حال حاضر هم دستگاه هایی که داریم برای تشخیص های عادی پاسخگو نیست و ما نمی توانیم با این امکانات، غربالگری سرطان پستان را انجام دهیم.

 

اکبری گفت: الان که دو میلیون خانم برای تشخیص سرطان پستان به مراکز درمانی مراجعه می کنند، دچار کمبود امکانات هستیم و اگر بخواهیم غربالگری را انجام دهیم، یعنی باید ۴۰ میلیون خانم به این مراکز مراجعه کنند که می بایست ۲۰ برابر ظرفیت کنونی، امکانات داشته باشیم که نداریم.


مشاور عالی وزیر بهداشت، تاکید کرد: هنوز زود است که بخواهیم غربالگری سرطان پستان را با این امکانات انجام دهیم.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان