arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

تیم پژوهشی دانشگاه بوستون طراحی کرد: ربات پخت و پز با توانایی طبخ هات داگ

گروهی از پژوهشگران دانشگاه بوستون موفق شدند نوعی ربات طراحی کنند که می تواند با سرعت و دقت بالا هات داگ طبخ کند. این ربات با هدف طبخ فست فود طراحی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران دانشگاه بوستون موفق شدند نوعی ربات طراحی کنند که می تواند با سرعت و دقت بالا هات داگ طبخ کند. این ربات با هدف طبخ فست فود طراحی شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در آینده ای نزدیک ربات های پخت و پز همه  رستورانهای جهان را فتح خواهند کرد. اخیرا تیم تحقیقاتی دانشگاه بوستون اقدام به آموزش یک ربات ویژه برای پخت و پز کرده اند که می تواند هات داگ ها را به سرعت آماده کند.

 این تیم با استفاده از یادگیری تقویت شده و تشویق با کمک پرداخت پاداش نوعی سیستم جدید را ایجاد کرده است که می تواند در رستورانها کارکردی فوق العاده داشته باشد. این ربات ها در کنار ایمنی بالا، سرعت خیره کننده ای در اجرای فرامین مختلف کاربران دارند. درواقع این ربات ها می توانند بر اساس برنامه های تعیین شده ساندویچ های مختلفی را آماده کنند.

زاخاری سرلین و همکارانش که در این طرح شرکت دارند، در مطالعه ای که اخیرا در مجله «ساینس روبوتیک» منتشر شد می گویند: "برعکس ربات هایی که تا کنون طراحی شده بودند و در حل برنامه های پیچیده و کنترل مشکلات نقص هایی داشتند، ربات های جدید سیستم قوی تری را ارائه می دهند."

این ربات درست مثل انسانها می تواند بازوهای خود را حرکت دهد و اشیاء مختلف را جا به جا کند. درواقع سیستم جدید به رباتها کمک می کند تا تصمیم گیری های پیچیده ای را در نحوه پردازش اطلاعات مغز ما انجام دهند.این تیم مجبور بودند که ربات را به روشی غیرمترقبه آموزش دهند که شامل یک زبان برنامه نویسی است که در واقع بسیار شبیه به کلمات در زبان انگلیسی ساده است.

نظرات بینندگان