arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

5 سایت برتر ثبت و خرید دامنه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی معمولاً اولین قدم، ساخت وب‌سایت است. ساخت وب‌سایت، با ثبت دامنه کلید می‌خورد و با خرید هاست ادامه پیدا می‌کند. هنگام ثبت دامنه ممکن است با پسوند دامنه‌های متفاوتی روبرو شوید. که انتخاب از بین آن‌ها مشکل باشد.

چراکه بیش از هزار پیشوند دامنه متفاوت وجود دارد.


5 سایت برتر ثبت و خرید دامنه

در این مطلب 5 سایت برتر برای ثبت دامنه را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کرده و ثبت دامنه را از این سایت‌ها شروع کنید. تمام سایت‌هایی که معرفی می‌شوند هم‌زمان به ارائه خدمات متفاوتی می‌پردازند.

یعنی علاوه بر ارائه خدمات دامنه، انواع هاست و سرورهای مختلف را ارائه می‌کنند. لایسنس‌ها و گواهینامه‌های بین‌المللی مانند ssl نیز دارند. همچنین ساخت سایت، برنامه‌نویسی، کدنویسی نیز انجام می‌دهند.

البته چیزی که برای یک شرکت میزبان وب خیلی اهمیت بالایی دارد این است که پشتیبانی خوبی داشته باشد. درواقع اگر مشتریان با مشکلی مواجه شدند و سایتشان از دسترس خارج شد، نباید رفع این مشکل دو روز به طول بیانجامد و یا اگر در ایام تعطیل بود، تا شروع روز کاری سؤالات و درخواستشان بی‌جواب باقی بماند.

ایران سرور
ایران سرور ازجمله شرکت‌های قدیمی‌ترین شرکت‌های میزبانی وب است که در زمینه ثبت دامنه خدمات خوبی ارائه می‌کند. به ‌صورت فعال در زمینه نمایندگی دامنه هم فعالیت دارد و به خاطر قیمت‌های منصفانه‌تر، نسبت به بقیه شرکت‌ها مشتریان زیادی درزمینه دامنه و نمایندگی دامنه دارد، در ایران سرور بیش از ۴۰۰ پسوند مختلف قابل ثبت هست.

ازجمله خدمات این سایت می‌توان به ارائه انواع سرویس‌ها و خدمات ازجمله موارد پایین اشاره کرد:

هاست، سرور اختصاصی، سرور مجازی. علاوه بر این‌ها، سایت ایران سرور خدماتی چون فروش ssl، اجاره ip، نقد کردن درآمد ارزی و… را نیز به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که می‌تواند توجیه مناسبی بر گستردگی فعالیت‌ها و درنهایت اعتبار آن‌ها باشد.

آذرآنلاین

از دیگر سایت‌های معتبر ثبت دامنه ایرانی، سایت آذرانلاین است. این شرکت میزبان وب که به‌تازگی بسیار معروف شده و جای خود را میان دیگر میزبان‌های وب بازکرده است. آذر آنلاین خدمات زیادی را ارائه می‌کند ولی تمرکز این سایت بر ارائه خدمات دامنه و هاست است.

چند مورد از خدماتی که این شرکت به کاربران خود ارائه می‌کند به شرح زیر است: فروش هاست، فروش سرور مجازی، فروش سرور اختصاصی، گواهینامه امنیتی.

این سایت نیز مانند سایت ایران سرور از پشتیبانی آنلاین بهره می‌برد که نشان از مخاطب محور بودن آن است. و سرعت ارائه خدمات و پیگیری مشکلات کاربران را سرعت می‌بخشد. پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته دارد. یعنی هر زمان که بخواهید می‌توانید دامنه و هاست بخرید و درصورتی‌که با مشکلی مواجه شدید، درصدد پاسخگویی به شما بر خواهند آمد.

این سایت که نمایندگی ایرنیک را نیز دارد و ثبت دامنه ir در این شرکت خیلی سریع‌تر انجام می‌گیرد. و برای کسانی‌که برای اولین بار اقدام به ثبت دامنه ir می‌کنند، پیچیدگی خاصی ندارد و راحت و سریع انجام می‌پذیرد.

ایران هاست

ایران هاست یکی از شرکت‌های معتبر درزمینه ثبت دامنه است که دامنه‌های مشتریانش را در رجیسترار ۱api ثبت می‌کند. رجیسترار ۱API از سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و فعالیت رسمی خودش را بعد از تائید ICANN از سال ۲۰۰۷ شروع کرده است.

این شرکت که از میزبان وب‌های باسابقه محسوب می‌شود. ازجمله خدمات این مجموعه در حوزه وب می‌توان به این موارد اشاره کرد :فروش هاست، فروش سرور مجازی، فروش سرور اختصاصی، سیستم میزبان ایمیل، سیستم سایت ساز، ارائه گواهینامهssl ، تبلیغات گوگل (گوگل ادورز)

قیمت‌های ارائه‌شده توسط ایران هاست برای ثبت دامنه شاید نسبت به تعدادی از رقبا بیشتر باشد و نتوان آن را یک سایت ثبت دامنه ارزان‌قیمت معرفی کرد. اما باید این نکته را نیز مدنظر قرارداد که این قیمت‌ها برای تمدید دامنه به مدت طولانی کاهش پیدا می‌کند. این سایت نیز متأسفانه پشتیبانی آنلاین ندارد.

ایرنیک

نوبتی هم که باشد، نوبت سایت ایرنیک است. این سایت را می‌توان معتبرترین سایت ثبت دامنه در ایران تلقی کرد. چرا که این سایت وابسته به سازمان‌های دولتی است. اما یک سایت کامل که جوابگوی تمام نیازهای کاربران باشد، نیست.

در سایت ایرنیک فقط می‌شود دامنه با پسوند ir ثبت کرد و دیگر پسوندهای دامنه‌های عمومی مانند com را نمی‌شود ثبت کرد. این‌یک ایراد جدی برای این سایت بزرگ است. چراکه تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

دلیل دوم اینکه دامنهir در سایت ایرنیک که رسمی‌ترین ارائه‌دهنده دامنه ir است، قیمت زیادی دارد. و هرگز هیچ تخفیفی ندارد. شما می‌توانید از سایت‌های واسط مانند آذر آنلاین استفاده کنید و باقیمت کمتر و خدمات بهتر دریافت کنید.

اما درهرصورت نیاز است که شما در سایت ایرنیک ثبت‌نام کرده و نسبت به ارائه مدارک هویتی خود اقدام کنید.

هر تعداد دامنه ir ثبت‌شده توسط شما و بانام شما، در قسمت “دامنه‌های من” در سایت نیک قابل‌مشاهده است. زیرا تمامی سایت‌های دیگر (مانند آذر آنلاین) نماینده سایت ایرنیک هستند.

وب رمز

سایت وب رمز را اغلب می‌توانید در سرچ گوگل با عبارت ثبت دامنه و یا خرید دامنه در صفحات اول مشاهده کنید. تعداد خدماتی که این شرکت ارائه می‌کند زیاد است. از جملات این خدمات می‌توان به این موارد اشاره کرد :

ثبت دامنه، فروش هاست، فروش سرور مجازی، فروش سرور اختصاصی، طراحی سایت، سئو و بهینه‌سازی سایت، تولید محتوا، خدمات دیجیتال مارکتینگ

یکی از ابتکارات جالب مدیران این سایت این است که تخفیفات خوبی به مشتریانی که دامنه را برای بیش از یک سال ثبت می‌کنند، ارائه می‌دهد. البته این تخفیف‌ها زیاد نیست. شایان ‌ذکر است که این سایت نیز از پشتیبانی آنلاین دارد.

نظرات بینندگان