arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

حناچی: تأثیر تعطیلی مدارس بر کاهش آلودگی هوا کوتاه‌مدت است

شهردار تهران گفت: راه حل کوتاه مدت تعطیلی مدارس می تواند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد اما نقش مصرف‌کنندگان کلان که سوخت مازوت و گازوئیل استفاده می‌کنند بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حناچی: تأثیر تعطیلی مدارس بر کاهش آلودگی هوا کوتاه‌مدت استپیروز حناچی در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو مولوی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو قولی که به شهروندان داده بودیم امروز ایستگاه مترو مولوی افتتاح شد که نقش زیادی در سرویس‌دهی بخش جنوبی بازار دارد چرا که در نزدیکی بازار پارچه‌فروشان و پرنده‌فروش‌هاست.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی این ایستگاه در کاهش ترافیک منطقه تأثیرگذار خواهد بود، گفت: یکی از ویژگی‌های این ایستگاه سیستم تهویه آن است که در شرایط تحریم در کشورمان ساخته شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها در این خط 10 دقیقه است و تلاش می‌کنیم این زمان را کاهش دهیم، درباره نقش تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: راه حل کوتاه مدت تعطیلی مدارس می تواند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد اما نقش مصرف‌کنندگان کلان که سوخت مازوت و گازوئیل  استفاده می‌کنند بیشتر است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: برای این ایستگاه مسیر خروج اضطراری به عنوان مسیر سبز طراحی شده که در شرایط اضطراری می‌توان از آنها بهره‌مند شد.

حناچی درباره جلسه شهرداری با جهانگیری و مشخص شدن سهم هر کدام از دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا، گفت: درصدی برای آن تعیین نشده اما 14 دستگاه در این مسئله نقش دارند که در این بین نقش شهرداری تهران در آلودگی هوا از همه دستگاه‌ها کمتر است اما تلاش می‌کنیم با افزایش ظرفیت مترو و اتوبوس اوضاع را بهتر کنیم. در مسئله آلودگی هوا آلاینده هایی که خارج از محدوده تهران فعالیت می‌کنند صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. چرا که آلودگی آنها بر شهر تهران سایه می‌اندازد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح زوج و فرد در روزهای آلوده از درب منازل اجرایی می‌شود و این امر موجب سردرگمی شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط اضطراری این امر طبیعی است اما به طور طبیعی طرح زوج و فرد نداریم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره کاهش 20 درصدی بودجه مترو در لایحه بودجه سال آینده گفت: وضعیت بودجه هنوز قطعی نشده و برای شهرداری از محل اوراق مشارکت نیز سهمی دیده شده، علاوه بر این در کمیسیون عمران مجلس نیز درباره این بودجه صحبت شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با پول مردم دوربینهایی خریداری شده ولی پلیس راهور کد تخلفات را به شهرداری نمی‌دهد و این بازی چه زمانی تمام خواهد شد گفت: ما هیچ بازی‌ای نداریم و فضا، فضای همکاری است. این موارد جزو موضوعات کارشناسی است و نباید به مطبوعات کشیده شود. اداره تهران نیز جز همکاری همه دستگاه‌ها ندارد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان