arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

دستگری 424 نفر از اراذل و اوباش پایتخت و پاکسازی ۳۱۶ محله

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از پاکسازی 78 پارک و تفرجگاه پایتخت خبر داد که تبدیل به جولانگاه اراذل و اوباش شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از پاکسازی 78 پارک و تفرجگاه پایتخت خبر داد که تبدیل به جولانگاه اراذل و اوباش شده بود.

 سردار حسین‌ رحیمی امروز در حاشیه طرح اقتدار پلیس که در پلیس امنیت عمومی پایتخت برگزار شد، در خصوص سومین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس گفت: در این مرحله ۴۲۴ نفر از اراذل سابقه‌دار، عاملین شرارت، اوباشگران محلی، حاملان سلاح و توزیع کنندگان مخدر و محترقه و افراد پاتوق‌دار در قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌ها دستگیر شدند.

وی افزود: شرارت، درگیری، قدرت‌نمایی، ضرب و جرح، مزاحمت نوامیس، فروش مشروبات الکلی و تهدید در فضای مجازی ازجمله جرایمی بود که این افراد مرتکب شده بودند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از طرح اقتدار به ۱۶۵ پرونده رسیدگی شد، گفت: ۳۱۶ نقطه از نقاط مختلف تهران، از جمله نظام‌آباد، یافت‌آباد، عبدل‌آباد و فلاح پاکسازی شده است.

به گفته وی، ۱۷۸ قهوه خانه و سفره‌خانه که محل پاتوق بود مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت که ۵۳ مورد پلمپ شد. ۵۱ باشگاه بدنسازی نیز مورد بازدید قرار گرفت که دستورات‌ پلمپ‌ آنها در حال صدور است.

وی درباره پاکسازی پارک و تفرجگاه نیز اظهار کرد: ۸۷ مورد از این مراکز که محل حصور خانواده بود، اما تبدیل به جولانگاهی برای اراذل و اوباش شده بود پاکسازی شده بود.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، ۵۱ قبصه سلاح جنگی و ۷۲ قبضه سلاح سرد، بیش از ۱۱ هزار فشنگ و مهمات و ۳۶ هزار قرص غیر مجاز در این مرحله کشف شد.

وی از شناسایی و دستگیری عاملین تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی تهران داد و گفت: تمامی افرادی که در تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی تهران دست داشتند دستگیر شدند. این اقدام از سوی گروهی هفت نفره صورت گرفته که تمامی اعضای و سرکرده آن‌نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: عاملین ایجاد رعب و وحشت در محله ۱۳ آبان نیز دستگیر شدند که چهار نفر این عوامل دارای سوابق متعددی مثل ضرب و جرح و درگیری با مامورین بودند.

رییس پلیس پایتخت این خبر را داد که باند ۱۱ نفره حمل سلاح که ۲۲ قبصه اسلحه از آنها کشف شد ، متلاشی شد.

وی در پایان گفت: طرح های پلیس در خصوص برخورد با اراذل اوباش ادامه پیدا خواهد کرد تا این طرح ها در اسایش پایتخت اثر خود را بگذارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان