arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

سخنگوی دولت: سفر روحانی به مالزی و ژاپن نشان دهنده دیپلماسی فعال است / شبکه فاضلاب اهواز با اعتبارات صندوق توسعه ملی اصلاح می‌شود / استخدام نیروهای بومی در صنایع خوزستان / درباره برجام نسبت به مواضع سایر طرفین تصمیم‌گیری می‌کنیم

برای کمک به جبران خسارات وارده به زندگی مردم هم دولت کمک های نقدی در نظر گرفته است. مقرر شد وزرا برنامه‌های خود را برای حل مشکلات استان با زمانبدی مشخص به هیئت دولت ارائه کنند و در جلسه بعد نیز درباره آن گزارش بدهند. همچنین مقرر شد مصوبه مورخه ۱۵ فروردین ۹۶ که هنوز به طور کامل اجرا نشده در دستور کار قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت: سفر روحانی به مالزی و ژاپن نشان دهنده دیپلماسی فعال است / شبکه فاضلاب اهواز با اعتبارات صندوق توسعه ملی اصلاح می‌شود / استخدام نیروهای بومی در صنایع خوزستان / درباره برجام نسبت به مواضع سایر طرفین تصمیم‌گیری می‌کنیمعلی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت: سفر رییس جمهور به مالزی و ژاپن مهم بود و نشان می دهد دیپلماسی فعال ادامه دارد.

وی تاکید کرد: حصر ایران باید شکسته شود و این حصر شکستنی است.

ربیعی با بیان اینکه طرح صلح هرمز مورد استقبال آقای آبه قرار گرفت و گفت‌وگوها و پیشنهادهایی در زمینه انرژی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطرح شد، اظهار داشت: در مجموع این سفر و دستاوردهای آن در راستای دیپلماسی فعال دولت و با حفظ استقلال و حمایت از منافع ملی، در حالی انجام شد که دولت هیچ‌گاه از نگاه به داخل و حمایت از سرمایه‌‌ها و ظرفیت‌های داخلی غافل نبوده و این دو در کنار هم می‌تواند به عنوان مکمل، توسعه کشور، حفظ منافع ملی و ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را به همراه داشته باشد.

** با اتکاء به توان داخلی آمریکا را عقب می‌رانیم

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما ایران را شایسته تحریم نمی دانیم، عنوان کرد: با همین رویکرد نگاه و اتکاء به توان داخلی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی، آمریکا را به عقب می رانیم و به الزامات این مسیرهم  توجه داریم. الزامات این مسیر هم چیزی نیست جز تلاش برای افزایش سطح رضایت عمومی، افزایش درک مشترک با مردم و  قوی کردن اقتصاد در داخل، تعمیق جمهوریت و دیپلماسی فعال.

وی با بیان اینکه در جلسه دیشب دولت علاوه بر مسایل جاری، سه موضوع مهم مورد بحث قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اولین موضوع، بحث آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است. گزارشی در این خصوص در هیئت دولت ارائه شد که علل و ریشه های مرتبط با ساختارهای ناقص گذشته در آن مورد اشاره قرار گرفته بود. پس از آن برخی اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار گرفت که از همکار خوبم آقای بندپی استاندارمحترم تهران خواسته ام تا دقایقی دیگر مجموعه تصمیمات را تشریح کند.

ربیعی ادامه داد: موضوع دیگری که در دولت مفصلا مورد بحث قرار گرفت مشکلات مردم خوزستان بود، در این خصوص هم گزارش هایی از سوی وزرای کشور، رفاه و نیرو ارائه شد و تصمیماتی نیز برای حل این مشکلات اتخاذ شد.

** شبکه فاضلاب اهواز با اعتبارات صندوق توسعه ملی اصلاح می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تصمیم گرفت با توجه به موافقت مقام معظم رهبری با درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی اقداماتی اساسی را در کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکلات فاضلاب اهواز انجام دهند، خاطرنشان کرد: برای کمک به جبران خسارات وارده به زندگی مردم هم دولت کمک های نقدی در نظر گرفته است. مقرر شد وزرا برنامه‌های خود را برای حل مشکلات استان با زمانبدی مشخص به هیئت دولت ارائه کنند و در جلسه بعد نیز درباره آن گزارش بدهند. همچنین مقرر شد مصوبه مورخه ۱۵ فروردین ۹۶ که هنوز به طور کامل اجرا نشده در دستور کار قرار گیرد. دولت تا کنون شش هزار میلیارد تومان در راستای اجرای اصلاح شبکه آب و فاضلاب اهواز هزینه کرده است که با اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی انشالله اصلاح و تکمیل می شود.

** استخدام نیروهای بومی در صنایع خوزستان

وی عنوان کرد: در این جلسه همچنین علاوه بر مسایل زیر ساختی، مقرر شد با توجه به توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری که در استان صورت گرفته در جهت ملموس کردن این سرمایه گذاری ها در زدگی مردم، استخدام نیروهای بومی در صنایع در دستور کار قرار گیرد. 

** تصمیمات دولت درباره کولبران

ربیعی در مورد موضوع کولبران گفت: همچنین  گزارشی از سوی وزیر کشور و وزیر راه  درباره وضعیت کولبران ارائه شد و تصمیماتی در خصوص بهبود وضعیت معیشت این عزیزان و جلوگیری سوء استفاده از این قشر زحمت کش به دلیل نبود شغل اتخاد شد. از جمله راهکارها گسترش بازارچه های مرزی است که مقرر شد در این هفته مسایل و مشکلات مرتبط با بازارچه های مرزی توسط وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و موانع توسعه و رونق گرفتن این بازارچه ها برداشته شود.

سخنگوی دولت با تبریک فرا رسیدن ایام کریسمس، گفت: گفت ایام کریسمس و ولادت حضرت عیسی بن مریم علیه السلام هم نزدیک است. از همین جا این روز بزرگ و ایام کریسمس را نیز به همه هموطنان مسیحی تبریک عرض می کنم. همچنین عید اخلاص یا حانوکا هم نزدیک است که این روز را هم به هموطنان یهودی تبریک می گویم و برای همه آنها بهترین آرزوها را داریم.

** درباره برجام نسبت به مواضع سایر طرفین تصمیم‌گیری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت تصمیم به خروج برجام دارد، گفت: اولویت ما حفظ برجام است، برجام یک توافق جامع است و ما بارها مشروط بودن برجام را مطرح کرده بودیم و نسبت به مواضع طرف‌های برجام دولت نتیجه خواهد گرفت.

ربیعی در مورد توئیت محمود صادقی که مربوط به روایت رحمانی فضلی در مجلس بوده مبنی بر اینکه وزیر کشور گفته حتی ما تیر به سر اغتشاش گران هم زده‌ایم، تصریح کرد: من اطلاع دقیقی ندارم، اما در گفت‌وگو با رحمانی فضلی ایشان گفت بیانات من تقطیع شده بوده و من داشتم موضوعی را شبیه سازی می کردم که اتفاقات ممکن است چطور رخ دهد.

سخنگوی دولت در مورد شکست طرح های فرانسه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا، گفت: ما در سفر به ژاپن تبادل طرح هایی داشتیم اما برخی طرح ها رد شده، مشکل اصلی برداشته شدن تحریم‌ها است، چارچوب ها وجود دارد که بر اساس آنها طرح هایی ارائه شده است.

ادامه دارد ...

منبع: فارس
نظرات بینندگان