arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

جلسه پارلمان عراق به فردا موکول شد/ نشست‌های مهم ائتلاف سازندگی برای تعیین نامزد نخست وزیری

جلسه امروز (دوشنبه) پارلمان عراق به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان، به فردا (سه شنبه) موکول شد. یکی از نمایندگان پارلمان عراق از نشست مهم و تعیین کننده ائتلاف سازندگی این کشور برای انجام بررسی‌های نهائی جهت انتخاب نامزد تصدی پست نخست وزیری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

به نقل از سومریه نیوز، پس از تاخیر در حضور نمایندگان در جلسه امروز پارلمان و به حد نصاب نرسیدن تعداد حاضران، جلسه پارلمان به فردا موکول شد.

به نقل از بغداد الیوم، "نعیم العبودی"، یکی از نمایندگان پارلمان عراق از ائتلاف "صادقون" با انتشار توئیتی، از نشست مهم ائتلاف سازندگی به منظور انجام آخرین‌ بررسی‌ها در خصوص تعیین نامزد نخست وزیری خبر داد.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه امروز اعلام کرد که در منزل هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق نشستی برای مذاکرات در خصوص تعیین نامزد نخست وزیری برگزار شده است.

این منبع گفت که این نشست بنا به درخواست ائتلاف "گروه‌های عراقی" برگزار شده و طی آن مسأله تعیین نامزد نخست وزیری دولت انتقالی مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که شبکه دجله عراق اعلام کرد، پس از آنکه کاندیداتوری قصی السهیل برای تصدی پست نخست وزیری شکست خورد، اکنون ائتلاف سازندگی عراق "اسعد العیدانی" را برای تصدی این منصب کاندید کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان