arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

اسقف قدس: شواهد نشان می‌دهد اسرائیل عامل مسموم کردن من است

سراسقف کلیسای ارتدوکس قدس اشغالی که به دلیل مسمومیت در بیمارستان پایتخت اردن بستری است، گفت که شواهد اولیه حاکی از دست داشتن اسرائیل در مسمومیت وی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عطا الله حنا» سراسقف کلیسای رم ارتدوکس در قدس اشغالی که به دلیل استنشاق مواد سمی منتشر شده اطراف منزلش مسموم و به بیمارستانی در اردن منتقل شده است، گفت شواهد اولیه حاکی از دست داشتن دشمن صهیونیستی در این حادثه است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، سراسقف کلیسای قدس اشغالی امروز در نشست خبری که در امان پایتخت اردن برگزار کرد، گفت: «مسیحیان فلسطین بخش اصلی از ملت اردن و فلسطین هستند و آنها یک خانواده واحدند و اقلیت هم نیستند.»

حنا تاکید کرد: «تیمی در فلسطین مشغول جمع آوری شواهد برای مطمئن شدن از ماهیت و منشأ ماده‌ای است که آن را استنشاق کرده‌ام. شاید هدف از این کار ترور بوده باشد یا اینکه مرا در طول عمر بیمار نگه دارند، اثرات ماده سمی به خصوص برای سیستم عصبی بدن خطرناک است.»

سراسقف کلیسای قدس اشغالی گفت: «من با قاطعیت نمی‌توانم بگویم اسرائیل در پشت حادثه مسمومیتم بود، اما نشانه‌ها و شواهد اولیه حاکی از دست داشتن اسرائیل در این قضیه است.»

وی افزود: «من گمان می‌کنم اگر دخالت اسرائیل در این حادثه ثابت شود، هدف از این کار ترور نبوده، بلکه قصد آزار رساندن به من را داشتند.»

یک شرکت اسرائیلی هفته گذشته اقدام به سم پاشی اطراف کلیسای ارتدوکس در شهر قدس اشغالی کرده که این امر منجر به مسموم شدن حنا و انتقال وی به یکی از بیمارستان‌های اردن شده است.

عطا الله حنا دیروز هم به شبکه «المیادین» گفت، به دلیل دفاعش از مسأله فلسطین هفته گذشته هدف قرار گرفته و برای درمان به اردن خواهد رفت.

سراسقف کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی در مقطع اخیر طی مصاحبه‌های متعدد انتقادهای شدیدی را از تجاوزگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و شهرک‌سازی این رژیم مطرح کرده بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان