arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

پیام اینستاگرامی سفیر ایران در پایان ماموریت شش ساله در مسکو

مهدی سنایی که به مدت شش سال سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بود در پایان ماموریت خود در روسیه پیامی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی سنایی در پیام خود خطاب به دنبال کنندگان صفحه اجتماعی خود نوشته است: دوره خدمتم به عنوان سفیر ج.ا.ایران در روسیه به سر رسید. در اینجا می خواهم از همه شما دوستانم در فضای مجازی که در این مدت با تشویق‌ها، پیام‌ها و پیشنهادهای جالب مرا همراهی کردید سپاسگزاری کنم. تاثیر و نقش فضای مجازی چنان بسیار است که مرزبندی آن با دنیای حقیقی امکانپذیر نیست و صمیمانه عرض میکنم که بسیاری از کامنت‌ها و پیام‌های شما برایم الهام بخش بود و ایده‌های تازه‌ای در کارم مطرح می‌کرد و بابت آن و همچنین همه انرژی مثبتی که می‌دادید از شما ممنونم.
با ایرانیان عزیز مقیم روسیه، دانشجویان، تجار، پزشکان و سایر عزیزان، در تمام مدت ارتباط صمیمی داشته‌ام و در کنار هم بوده‌ایم که بابت این همراهی از آنان سپاسگزارم.
در طول شش سال گذشته با وجود سختی‌ها، با اهتمام، جدیت و هماهنگی که به کار گرفته شد، خوشبختانه روابط #ایران عزیزمان با همسایه مهم شمالی هم از جهت کمی و هم کیفی تحولات مثبت بسیاری را شاهد بود.
این واقعیت بارها از زبان مقامات دو کشور و همچنین تحلیل گران بین المللی بیان شده است.
سطح تعاملات دو کشور در همه حوزه های سیاسی، امنیتی، منطقه‌ای، بین‌المللی، دفاعی، علمی، دانشگاهی، مطالعاتی و فرهنگی ارتقاء یافت و برای این منظور ساختارها و دیالوگ‌های مختلفی شکل داده شد.
در حوزه اقتصادی نیز اسناد پایه و ضروری امضا، مجوز صادرات سه گانه محصولات لبنی، دامی و آبزیان گرفته و این محصولات ایرانی وارد بازار روسیه شد. تعرفه‌ها برای اقلام اصلی کاهش یافت و در نتیجه آن صادرات ایران به روسیه طی چند سال چند برابر گردید.
همچنان‌که اخیرا وزیر روس و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد چندین پروژه بزرگ
در حوزه انرژی اتمی، حرارتی، نفت و راه آهن از سوی روسیه در ایران آغاز شد.
روابط اقتصادی دو کشور همانند ارتباطات مردمی طرفین، ظرفیت های تحقق نیافته بسیاری دارد و امیدوارم با زمینه هایی که فراهم شده و با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا که اخیرا اجرایی شد بخش تجاری و اقتصادی دو کشور بتواند از این ظرفیت‌ها بهره بگیرد.
برای بنده به عنوان یک خدمتگزار در این مسیر مهم تر از هر چیز تامین منافع ملی و تحقق اهداف کشور و مردم شریفمان بوده و تمام توانم را در این مسیر به کار گرفته‌ام.
خداوند سبحان را شکرگزارم که این توفیق را برایم فراهم کرد و برای همه‌ی شما و میهن عزیزمان ایران سربلندی آرزو میکنم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان