arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

جایزه فستیوال کاپری هالیوود به فیلمنامه «داستان ازدواج» می‌رسد

سوفیا لورن بازیگر سرشناس سینمای ایتالیا با دریافت جایزه در فستیوال فیلم کاپری هالیوود تجلیل می‌شود و فیلم «داستان ازدواج» نیز برای داشتن بهترین فیلمنامه جایزه می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوفیا لورن بازیگر سرشناس سینمای ایتالیا با دریافت جایزه در فستیوال فیلم کاپری هالیوود تجلیل می‌شود و فیلم «داستان ازدواج» نیز برای داشتن بهترین فیلمنامه جایزه می‌گیرد.

به نقل از ورایتی، سوفیا لورن در فستیوال فیلم کاپری هالیوود از دست لینا ورتمولر کارگردان شناخته‌شده‌ای که دوست قدیمی او و دریافت‌کننده اخیر یک اسکار افتخاری است، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای را دریافت می‌کند.

لورن که بزرگ‌ترین ستاره فیلم زنده ایتالیا است جایزه افسانه کاپری را روز سی‌ام دسامبر طی مراسمی که برای خلق کردن پلی بین جوامع فیلم و سریال هالیوود و ایتالیا تدارک دیده شده از ورتمولر دریافت می‌کند.

این جشنواره همچنین از فیلم «داستان ازدواج» نوا بام‌باخ برای داشتن بهترین فیلمنامه غیراقتباسی تجلیل می‌کند. بام‌باخ خودش نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این درام بود که درباره شکست یک ازدواج و تأثیر آن بر خانواده است.

در این جشنواره همچنین از شنون مکینتاش برای تهیه فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو تجلیل می‌شود. مکینتاش تاکنون تهیه کننده ۴ فیلم تارانتینو بوده که «لعنتی‌های بی‌آبرو»، «جانگوی از بند رها شده» و «هشت نفرت‌انگیز» را هم دربرمی‌گیرد.

سوفیا لورن که مسیر حرفه‌ای کاری خود را در دهه پنجاه میلادی آغاز کرد، تا به حال در بیش از ۸۰ فیلم سینمایی از جمله «دو زن» ویتوریو دسیکا که برای آن برنده جایزه اسکار شد نقش‌آفرینی کرده است. از دیگر فیلم‌های مشهور او می‌توان از «ازدواج به سبک ایتالیایی» و «یک روز ویژه» نام برد که هر دو کنار مارچلو ماسترویانی بودند. او در فیلم موزیکال سال ۲۰۰۹ با عنوان «نُه» کنار دنیل دی‌لوییس، نیکول کیدمن و پنلوپه کروز بازی کرد.

لورن امسال هم در ۸۴ سالگی دوباره در فیلم «زندگی پیش رو» جلوی دوربین ظاهر شد که نخستین فیلم سینمایی او در یک دهه اخیر بود. این فیلم توسط پسر او ادواردو پونتی کارگردانی شده و انتظار می‌رود در ماه مارس اکران شود.

ورتمولر نخستین زنی بود که توانست در قسمت بهترین کارگردان جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بشود. او این افتخار را در سال ۱۹۷۷ برای فیلم درام «هفت زیبا» کسب کرد.

کاپری هالیوود به تازگی اعلام کرد که بیست‌وچهارمین دوره از این جوایز از روز بیست‌وهفتم دسامبر با پیش‌نمایش ایتالیایی فیلم «زنان کوچک» گرتا گرویگ آغاز می‌شود.

این فستیوال قبلاً دیگر برندگان خود را اعلام کرده بود. لیونل ریچی خواننده در این دوره تجلیل می‌شود و فیلم «دولمایت اسم من است» به عنوان بهترین فیلم کمدی جایزه می‌گیرد. فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» جایزه بهترین گروه بازیگران را دریافت می‌کند، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به استیون زیلیان برای «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی می‌رسد و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی از آن «خائن» مارکو بلوچیو کارگردان ایتالیایی می‌شود.

فستیوال فیلم کاپری هالیوود که معمولاً چهره‌های بزرگ صنعت و ستارگان هالیوود و اروپا را جذب خود می‌کند، بین روزهای بیست‌وهفتم دسامبر و دوم ژانویه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان