arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

افتتاح کارخانه تولید «فاکتور 7» در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خط تولید فرآورده‌های آنتی بادی دارویی که تولیدکننده یکی از جدیدترین نوع داروهای بیوتکنولوژیک و دومین کارخانه تولید عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی در دنیاست، با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه با حضور در محل شرکت آریوژن زیست یکی از مدرنترین و جدیدترین خط تولید نسل داروهای بیوتکنولوژی را به صورت رسمی افتتاح کرد.

شرکت آریوژن زیست از دو سال پیش به دنبال تلاش جمعی از متخصصین و اندیشمندان صنعت بیوتکنولوژیک دارویی و با هدف تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی‌های مونوکلونال دارویی پایه گذاری شد و امروز پس از دو سال تلاش بی‌وقفه، گذر از تحریم‌های همه جانبه و با رعایت دقیق‌ترین استانداردهای بین‌المللی به ثمر رسیده است.

این شرکت در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 17 هزار متر مربع دارای 4 هزار متر مربع فضای مخصوص سایت های تولید دارو در 5 بخش مجزا است .

1- بخش کشت سلولی با تکنولوژی بیوراکتور؛ 2- بخش کشت سلولی با تکنولوژی رولر؛ 3- بخش فرمولاسیون، بسته‌بندی با ظرفیت 36 میلیون ویال در سال و سرنگ‌های از پیش پرشده با ظرفیت 33 میلیون سرنگ در سال؛ 4- بخش پایش کیفی مجهز به روزآمدترین روش های دستگاهی آنالیتیکال؛ 5- بخش تحقیق و توسعه که دارای چندین نوع متفاوت بیوراکتور و دستگاه های پالایش و آنالیز پروتئین‌ها ظرفیت تولیدی این شرکت با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های کشت سلولی ویژه با چشم انداز برآورده ساختن نیازهای ایران و دسترسی به بازارهای منطقه و دنیا طراحی شده و با تولیدات این شرکت بالغ بر 120 میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل قطع واردات دارویی حاصل شده و پیش بینی می شود در یک برنامه 5 ساله به صادراتی بالغ بر 70 میلیون دلار در سال دست یابد.

کارخانه تولید داروهای بیوتکنولوژی ریوژن زیست دارو نهمین کارخانه از این نوع در دنیا از جهت وسعت و سرمایه گذاری بوده و پس از تنها کارخانه‌ای که در دانمارک عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی را تولید می کند، دومین کارخانه از این نوع در دنیا است که در حال حاضر برای 60 نخبه و تحصیل کرده عرصه دارویی کشور و 500 نفر دیگر اشتغال ایجاد کرده است.

رییس جمهور همچنین از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرده و با توضیحات دست اندرکاران این شرکت در جریان مراحل طراحی، احداث و بهره برداری از آن قرار گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
3
یاد داروی ضد ایدز افتادم که چند سال پیش متخصصان کشف کردند!!! ازش خبری نیست ...
مطمئنید که لایسنس گرفته نشده ؟؟
نظرات بینندگان