arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

شكستن ركورد در ايران خودرو با توليد 2300 دستگاه خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل ايران خودرو از شکستن رکورد تولید خودرو با همدلي قطعه سازان در این خودروسازی با تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو در روز گذشته خبر داد.

به گزارش ايكو پرس، فرشاد مقیمی  با بیان اینکه در مقایسه با ماه‌های گذشته سرعت تولید در ایران خودرو دوبرابر شده است افزود: رکورد تولید در ماه آذر نیز به ۴۰ هزار و چهارصد دستگاه خودرو رسید که این میزان تولید در ۱۵ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: در تجاری سازی خودرو نیز توانستیم در ماه آبان و آذر بیش 100 هزار خودرو تجاري سازي که بيش تر این خودروها نیز به مردم تحویل شده است.

 مقیمی با عذرخواهی بابت تاخیر های به وجود آمده در روند تحویل دهی خودرو در ماه های گذشته گفت: با رفع همه تعهدات قبلي در آینده به گونه‌ای پیش‌بینی کردیم که بتوانیم خودرو ها را در زمان وعده داده شده به مردم تحویل دهیم البته در این باره اتفاقات خوبی برای تسهیل در روند تحویل خودرو به مردم رقم خورده است.

مديرعامل ايران خودرو افزود: از روز گذشته طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن برای کسانی که پیامک تحویل خودرو ارسال شده می توانند با مراجعه به حوزه‌های تولید خودرو در تهران و سایر استانها از ۷ صبح تا ۹ شب حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه خودروهای خود را زودتر از درب کارخانه تحویل بگیرند در غیر این صورت ما به عنوان خودروساز خودروها را حمل و در محل تعهد شده به مردم تحویل خواهیم داد.

مدیرعامل ايران خودرودرگفت و گو با واحد مركزي خبر افزود :‌ به غیر از خودروهایی که قبلا به صورت سی کی دی وارد می‌شده و با قطع همکاری با خارجی هاكه علاقه اي به توليد اين خودروها نداريم ،  برنامه ریزی کردیم تا خودروهای داخلی را با کیفیت و تیراژ خوب و مناسب تولید کنیم طوری که هم اکنون خودروهای سمند، دنا و انواع خودروهای پژو در حال تولید است.

وی گفت: البته خودروی پژو ۴۰۵ نیز که تا خرداد سال آینده امکان تولید آن را داریم همچنان تولید می شود ضمن اینکه هیچ برنامه ای برای پیش فروش آن نداریم زیرا از خرداد سال آینده تولید این خودرو از دستور کار خارج می شود.

 مقیمی افزود: برای خودرو دنا که توانست اعتماد مردم را با نام و نشان ایرانی جلب کند برنامه های خوبی برای افزایش تیراژ در سال آینده داریم .

وی، ایجاد انگیزه در حوزه های مرتبط با صنعت خودرو به ویژه قطعه سازان و مجموعه های خودرو سازی را از جمله عوامل افزایش تولید خودرو و عمل به تعهدات اين خودرو ساز بیان کرد.
 مقیمی همچنین گفت: 23 قطعه از قطعات مورد نیاز خطوط توليد ایران خودرو که قبلا از خارج می شد هم اکنون داخلی سازی شده و همچنين  12قطعه ديگر  نیز آزمایش یک روز خط را طی می کند كه درصورت موفقيت در آزمایش ها این قطعات نیز تولید انبوه خواهد شد و در اختیار خطوط تولید قرار می گیرد.

 مقیمی، سیاست های تعادلی در تامین مالی قطعه سازان، عدالت در سهم تولید قطعه سازان از دیگر عوامل ایجاد انگیزه برای تولید داخل قطعه سازان به منظور رفع نیازهای داخلی خبر داد.

 مقیمی درباره برنامه برای کاهش قیمت تمام شده خودرو گفت: سعی بر این است بخشی از طریق داخلی سازی و بخش دیگری از طریق افزایش تیراژ تولید بتوانیم به کاهش قیمت تمام شده خودرو اقدام کنیم زیرا وقتی تیراژ تولید از ۴۰۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا می‌کند بنابراین سهم قابل توجهی در کاهش قیمت تمام شده دارد البته باید توجه کرد که ما هم هزینه‌های مالی قابل توجهی داریم که درصدد هستيم  با فروش دارایی های غیر مولد بتوانیم سرمایه مورد نیاز برای خطوط تولید را فراهم کنیم .

 مقیمی هم چنین گفت: باید در موضوعات مرتبط درخطوط توليد و غير توليدي هم اقداماتی را صورت دهیم که در این باره برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم به هدف کاهش قیمت تمام شده دست یابیم اما باید توجه کرد که همه این موارد را یکجا و در کوتاه مدت قابل حل نیست همین که ما هدفگذاری کردیم و در این باره برای هدف های کوتاه تر هم برنامه هایی را تدارک دیده ایم دستیابی به هدف مورد نظربا كمك همه همكاران ، كارگران عزيز ، سياستگذاران دوراز دسترس نيست كه بخشي از اين اهداف دراين زمان محقق شده درآينده  هم به اميد خدا تحقق خواهد يافت .
نظرات بینندگان