arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

زاد ولد در ژاپن به پایین‌ترین حد در ۱۲۰ سال گذشته رسید

آمارهای جدید در ژاپن نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های دولت «آبه شینزو»، میزان زاد ولد در این کشور با افت شدیدی مواجه شده و به زیر نهصد هزار نفر در سال رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش‌بینی می‌شود میزان زاد ولد در ژاپن به پایین‌ترین حد در تاریخ ۱۲۰ ساله ثبت آمار تولد و مرگ در این کشور، رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته میزان زاد ولد در ژاپن در سال جاری میلادی با کاهش قابل توجه ۶ درصدی، به ۸۶۴ هزار نفر برسد. این رقم از تعداد ۹۰۰ هزار تولد در سال ۱۸۹۹، یعنی اولین سال ثبت آمار تولد در ژاپن، هم پایین‌تر است و پایین‌ترین میزان تولد نوزاد در تاریخ مکتوب این آمار در ژاپن به شمار می‌آید.

این آمار روز سه‌شنبه از سوی وزارت بهداشت ژاپن منتشر شده و با وجود تلاش‌های دولت این کشور چالشی برای آینده جمعیت این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر امیدی به حل سریع این مشکل که «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نیز آن را یک «بحران ملی» توصیف کرده، نمی‌رود.

بر اساس این گزارش، میزان تولد نوزادان در ژاپن اکنون برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ به این سو و دو سال قبل از زمانی که پیش‌بینی می‌شد، به زیر یک میلیون نفر رسیده است. قبلا پیش‌بینی شده بود که در سال ۲۰۲۱ شمار نوزادان در ژاپن به ۸۶۰ هزار نفر برسد.

با وجود افزایش میزان ازدواج در ژاپن، تأخیر در زمان بچه‌دار شدن یکی از مشکلات امروز ژاپن محسوب می‌شود. در عین حال میزان پایین زاد ولد نیز با افزایش شمار مرگ و میر در این کشور مصادف شده است. در حال حاضر میزان کاهش جمعیت در ژاپن به بیش از ۵۱۰ هزار نفر در سال رسیده است، به این معنی که میزان تولد در این کشور با اختلاف زیادی از میزان مرگ در ژاپن عقب افتاده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان